پرونده طرح تعطیلی پنج شنبه‌های مشهد دوباره باز شد/ تصویب سیاهه انتشار آلودگی هوای مشهد

سرپرست استانداری خراسان رضوی گفت: حفظ محیط زیست و بررسی انواع آلاینده‌ها در قالب قرارگاه زیستی در پدافند غیرعامل بسیار اهمیت دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن جعفری سرپرست استانداری خراسان رضوی گفت: با تاکید بر دستورات دین مبین اسلام، حفظ سلامت مردم در اولویت است و مقابله با انواع آلاینده‌ها در قالب برنامه‌های مبتنی بر هدف گذاری و با زمانبندی مشخص یک الزام برای تحقق برونداد اثر بخش است.

او همچنین در خصوص طرح پیشنهادی دبیرکارگروه با موضوع تعطیلی روز‌های پنج شنبه در کلانشهر مشهد افزود: این موضوع با بازنگری و ارائه نظرات کارشناسی و تخصصی اعضای کارگروه و تدوین میزان اثرگذاری آن در کاهش آلودگی هوا، مورد بررسی دقیق‌تر و در وزارت کشور دنبال خواهد شد.

سرپرست استانداری همچنین در ادامه از اهمیت حفظ محیط زیست و بررسی انواع آلاینده‌ها در قالب قرارگاه زیستی در پدافند غیرعامل سخن گفت و در ادامهٔ گزارش یافته‌ها و برنامه‌های تدوین سیاهه انتشار آلودگی هوای مشهد که از سوی نماینده دانشگاه صنعتی شریف به صورت برخط ارائه شد، ادامه داد:مدل سازی و کاهش آلاینده‌ها به کمک ابزار‌های علمی و روز آمد بسیار مهم است و پیش از آن زمانبندی اجراء وتعیین مسئولیت‌ها و تکالیف برای دستگاه‌های ذیربط باید مورد توجه قرار گیرد.
بیشتربخوانید


جعفری ضمن اشاره به ضرورت فرهنگ سازی و اعمال مشوق‌ها برای همراهی صاحبان منابع آلاینده ثابت ومتحرک بیان کرد: توجه به تغییر پذیری مدل آلاینده‌ها بسیار مهم است و در نظر داشتن ابعاد مختلف آلودگی هوا و بکارگیری ابزار‌های متعدد برای مدیریت آن، یک پیش نیاز است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز در ادامه ضمن اشاره به قدمت ۱۰ ساله کارگروه اجرایی و اضطراری کاهش آلودگی هوای استان، از برگزاری ۱۳۰ نشست تخصصی اعضای کارگروه در کمیته‌های زیر مجموعه و تصویب ۸۵۰ مصوبه خبر داد.
 

دو چالش بزرگ آلودگی هوا در خراسان رضوی

همتی مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با تشریح مصوبات اجرایی گفت: در حال حاضر، آلودگی هوا و گرد و غبار دو ابرچالش زیست محیطی استان خراسان رضوی هستند که مدیریت آن‌ها در برنامه آمایش راهبردی و به صورت نقشه جامع محیط زیست استان تدوین و در اولویت سیاست‌های کلان اجرایی استان قرار گرفته است.

او   ضمن اشاره به برنامه اجرائی و کوتاه مدت کاهش آلودگی هوای مشهد به تشریح محور‌های ۹ گانه تأثیر گذار بر آلودگی هوای استان پرداخت و افزود: با هدف شناسایی منابع آلوده کننده هوا، از ابتدای سال، ۵۲۶ نوبت پایش از واحد‌های صنعتی انجام شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی خواستار پیگیری طرح مغفول مانده تعطیلی روز‌های پنج شنبه در کلانشهر مشهد با توجه به اثر بخشی آن در مدیریت  و کاهش آلاینده‌های هوا شد.

همتی نیز در ادامه از افزایش روز‌های با هوای پاک امسال از ۲۸ روز به ۳۳ روز خبر داد و بیان کرد:از ابتدای سال، تعداد روز‌های ناسالم برای تمامی گروه‌ها نیز از ۱۳ روز به ۱۰ روز کاهش یافته است.

انتهای پیام//ف. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
صادقی
۰۰:۱۸ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
وقتی تهران پنجشنبه هاتعطیل است درعمل پنجشنبه هادرمشهدهیچگونه کارمثبتی دراداره های مشهداتفاق نمی افتدغیرازاتلاف انرژی وآلودگی هواوترافیک بیهوده و...این که نیازبه کارشناسی ندارد
آخرین اخبار