تعطیلی۵۰ درصدی کلاس‌های سوادآموزی بخاطر کرونا

معاونت مدیرکل و رئیس سوادآموزی آموزش وپرروش خراسان رضوی گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا بیش از ۵۰ درصد کلاس‌های سوادآموزی استان تعطیل شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مصطفی اسدی معاونت مدیرکل ورئیس سوادآموزی آموزش وپرروش خراسان رضوی در جلسه شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی کاشمرگفت: یکی از شاخصه‌ها و مؤلفه‌های مهم توسعه در هر کشور موضوع سواد است.

اوافزود: با توجه به اینکه ایران در لیست سازمان یونسکو به عنوان کشور دارای بی‌سواد ثبت شده به همین دلیل تعهداتی نسبت به این سازمان دارد و باید وضعیت سواد را تا سال ۲۰۲۰ به یک حد نصاب مقبولی برساند.

معاونت مدیرکل و رئیس سوادآموزی آموزش وپرروش خراسان رضوی ادامه داد: بر اساس آمار سال ۹۵ در گروه‌های سنی ۱۰ تا ۴۹ سال ۹۴ درصد در کشور باسواد بودند و خراسان رضوی نیز با ۹۶.۱ بالاتر از میانگین کشوری قرار داشته است.

اسدی بیان کرد: امیدواریم در آمارگیری سال ۱۴۰۰ از مرز ۹۸.۵ درصد عبور کرده باشیم، اما اکنون به مرز ۹۸ درصد رسیده‌ایم، بدون شک اگر شیوع ویروس کرونا را نداشتیم و کلاس‌ها تعطیل نمی‌شدند به هدف‌گذاری‌مان که ۹۸.۳ درصد بود، می‌رسیدیم.

او تصریح کرد: از چند روز آینده کلاس‌ها تحت شبکه وب آغاز خواهد شد و امیدواریم در پایان سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ به هدف‌گذاری که داشتیم، برسیم.
 
معاونت مدیرکل ورئیس سوادآموزی آموزش وپرروش خراسان رضوی تاکید کرد: آرزو دارم روزی برسد که تابلوی نهضت سوادآموزی را پایین بیاوریم و اعلام کنیم که دیگر در کشور ایران بی‌سوادی نداریم و همه مردم باسواد هستند.

اسدی اظهار کرد: بی‌سوادی برازنده کشوری که پیشینه بسیار قوی و غنی دارد، نیست؛ این ایرانی‌ها بودند که آمدند و اسلام و علم را بارور کردند، بسیاری از کتاب‌هایی را که ایرانی‌ها نوشته‌اند در کتابخانه‌های معتبر دنیا وجود دارد و خوانده می‌شود.

او افزود: از سال ۱۳۹۵ تا کنون توانستیم از ۵ مرکز یاددهی به ۱۰۶ مرکز یاددهی برسیم و تلاش می‌شود تا پایان امسال به مرز ۱۱۲ مرکز برسد.

معاونت مدیرکل ورئیس سوادآموزی آموزش وپرروش خراسان رضوی با بیان اینکه تا کنون زندان‌های نیشابور، سبزوار، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و زندان وکیل‌آباد را تحت پوشش قرار دادیم، ادامه داد: امیدواریم در سال ۱۴۰۰ به صورت واقعی جشن محو بی‌سوادی را در کاشمر برگزار کنیم.

انتهای پیام//م. د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار