انهدام باند جاعلان سابقه دار، با شگرد کفالت از زندانیان

رئیس پلیس آگاهی البرز از دستگیری اعضای باند جاعلان سابقه دار که با صدور اسناد جعلی اقدام به ضمانت متهمان در استان‌های البرز و تهران و کلاهبرداری از خانواده های آن ها می کردند، خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی البرز گفت: در پی ارجاع پرونده‌های متعدد از دادسرای کرج به پلیس آگاهی استان البرز مبنی بر جعل حکم کارگزینی و فیش حقوقی، به منظور ضمانت از متهمان و زندانیان بلافاصله بررسی موضوع به صورت ویژه در دستورکار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری این پلیس قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان با انجام اقدامات گسترده پلیسی و انجام تعقیب و مراقبت‌های شبانه روزی، موفق به شناسایی محل‌های تردد، نوع فعالیت و تعداد افراد این باند شدند و با هماهنگی مقام قضایی در چندین عملیات جداگانه هر ۴ متهم را دستگیر کردند.

سرهنگ نادربیگی گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعداد زیادی اسناد و مدارک جعلی از قبیل فیش حقوقی، حکم کارگزینی، سفته‌های بانکی و چک پول‌های جعلی کشف شد.

او افزود: متهمان تا کنون به ۲۵ فقره ضمانت و کفالت با مدارک جعلی با این روش و تهیه و توزیع چک پول‌های تقلبی اعتراف کردهاند.

رئیس پلیس آگاهی استان با بیان این که تا کنون ۱۸ نفر از مال باختگان شناسایی شده اند، گفت: متهمان پس از انتقال به دادسرا با قرار وثیقه قانونی روانه زندان شدند.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.