۳۰ مهر آخرین مهلت فارغ التحصیلی برای قبول شدگان دکتری ۹۹

داوطلبان کنکور دکتری و دانشجویان کارشناسی ارشد که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری(سال ۹۹) را دارند باید تا ۳۰ مهر فارغ التحصیل شده باشند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش، درخواست علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری مبنی بر مساعدت با ثبت نام و ادامه تحصیل پذیرفته شدگان دکتری را نپذیرفت.

در نامه رضا محمدی معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور آمده است:

پیرو نامه ۲۹ شهریور در خصوص متن نامه معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر مساعدت با ثبت نام و ادامه تحصیل پذیرفته شدگان آزمون دکتری «Ph.D» نیمه متمرکز سال ۱۳۹۹ که از مقطع کارشناسی ارشد با تاخیر تا پایان نیمسال دوم فارغ التحصیل می‌شوند؛ به استحضار می‌رساند از آنجایی که ثبت نام از پذیرفته شدگانی که در موعد مقرر موفق به اخذ و ارائه مدرک مقطع کارشناسی ارشد نمی‌شوند، تحصیل همزمان در دو مقطع تحصیلی برخلاف مقررات آموزشی است، لذا ثبت نام و ادامه تحصیل پذیرفته شدگان آزمون مذکور منحصرا برای افرادی از نیمسال دوم امکان پذیر است که پذیرش دانشجو در کدرشته محل قبولی مطابق با دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی سال ۱۳۹۹ برای نیمسال دوم  باشد؛ لذا پذیرفته شدگان کدرشته محل‌های نیمسال اول لزوما باید بر اساس مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی تا تاریخ ۳۰ مهر ماه ۹۹ از مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده باشند.

۳۰ مهر آخرین مهلت دفاع برای قبول شدگان دکتری ۹۹

بر این اساس نامه تاریخ ۲۹ شهریور ۹۹ معاونت آموزشی وزارت علوم از دستور کار خارج می‌شود.


بیشتر بخوانید


پیش تر علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم در نامه‌ای به سازمان سنجش که آن را در اختیار خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، قرار داد، اعلام کرده است: 

با عنایت به اضطرار پیش آمده ناشی از همه‌گیری بیماری کووید۱۹، در جهت کمک به آن عده از دانشجویان دوره کارشناسی ارشد که در حال گذراندن پایان نامه خود و در آستانه دانش آموختگی بوده‌اند، و به ناگزیر زمان دانش آموختگی آنان با تاخیر مواجه شده است، موافقت می‌شود.

در ادامه این نامه آمده است: در صورت تایید دانشگاه محل تحصیل، آن عده از دانشجویانی که در آزمون ورودی دکتری تخصصی سال ۱۳‌۹۹ پذیرفته می‌شوند، بتوانند «در صورت اتمام دوره کارشناسی ارشد» تا پایان نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴‌۰۰‌-‌۱۳‌۹‌۹، تحصیل در دوره دکتری را از نیمسال دوم سال تحصیلی مذکور آغاز کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۵۵ ۲۹ مهر ۱۳۹۹
به نام خدا
این تصمیم سختگیرانه واقعا کل زحمات ما را بر باد می دهد!
پس از آزمون طاقت فرسای دکتری امسال که ۶ ماه به عقب افتاد واقعا این نوع برخورد با پذیرفته شدگان زیبنده نیست!
تاخیر ۶ ماهه آزمون دکتری کل برنامه ریزی دانشجویان ترم ۴ ارشد رو به هم ریخت و اگر هم نتوانند تا پایان مهر دفاع کنند واقعا تقصیری به گردن آنها نیست!! اگر آزمون دکتری در اسفندماه برگزار می شد دانشجویان ترم ۴ ارشد هم می توانستند در فرجه ۷ ماهه تا مهر از پایان نامه دفاع کنند!
از مسئولان مربوطه خواهشمندیم در این شرایط سخت کرونایی بیشتر دانشجویان رو درک کنند!
آزمون دکتری ۶ ماه عقب افتاد الان چطور فقط ۱ ماه فرصت دفاع می دهند! واقعا یک ترم تحصیلی ما بخاطر کرونا از بین رفت لااقل یک ترم تحصیلی به ما وقت بدهید!!
Netherlands
ناشناس
۰۲:۱۸ ۱۹ مهر ۱۳۹۹
با سلام خوب این نامه رو زودتر میگفتن ما مصاحبه شرکت نمیکردیم خودمون کرونا گرفتیم بعد چجور انتظارش هست که هم پایان نامه انجام بریم هم اینکه در بستر بیماری باشیم لطفا پیگیری کنید تا محروم نشیم از ادامه تحصیل.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۶ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
برخی از دانشجویان برای شرکت در مصاحبه ها مردد بودند و وقتی نامه معاون وزیر علوم منتشر شد با امید به همین نامه در مصاحبه ها شرکت کردند و اکنون اگر در مقطع دکتری قبول شوند با محرومیت مواجه خواهند شد. لطفا این مساله را پیگیری کنید.
آخرین اخبار