اولیانوف: اتهام‌زنی نماینده آمریکا به سوریه شرم‌آور است

دیپلمات ارشد روسیه در سازمان‌های بین‌المللی، اظهارات سفیر آمریکا در سازمان ملل علیه دولت دمشق را غرض‌ورزانه و نشانه ضعف خواند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی اتهام زنی سفیر آمریکا در سازمان ملل علیه دولت سوریه را شرم آور توصیف کرد.

میخائیل اولیانوف با درج توئیت کلی کرفت در حساب توئیتر خود آورد: قرائت نظراتی از این دست واقعا شرم آور است. این‌ها تلاش‌هایی حقیرانه برای خاموش کردن صدای کسانی است که شهامت مخالفت با شما را دارند. این وحشتی آشکار از لزوم شنیدن صدای مخالفان شایسته است.

او در ادامه اظهارات سفیر آمریکا علیه دولت سوریه را نشانه بارز ضعف و رویکرد مغرضانه این کشور دانست.

کلی کرفت، نماینده آمریکا در سازمان ملل در اظهاراتی تازه مدعی شد: آمریکا استفاده رژیم اسد از سلاح‌های شیمیایی را که موجب رنج شدید مردم سوریه شده و تهدیدی غیر قابل قبول برای کشور‌های محسوب می‌شود، محکوم می‌کند. این شورا (شورای امنیت) نمی‌تواند به روسیه اجازه دهد تا رژیم (سوریه) را از پاسخگویی در این خصوص مصون دارد.

بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل روز دوشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: برخی کشور‌های غربی برای سرپوش گذاشتن بر جنایت‌های تروریست‌ها و استفاده آن‌ها از سلاح شیمیایی و حملات با گاز‌های سمی علیه غیرنظامیان تلاش می‌کنند و به سیاست و اقدامات خصمانه خود علیه سوریه ادامه می‌دهند.

 جعفری گفت به اتهامات دروغین نمایندگان برخی کشور‌های غربی علیه سوریه در مورد استفاده از سلاح شیمیایی پاسخ نمی‌دهم و فقط به آنان یادآوری می‌کنم این حکومت‌های آنان بودند که از سلاح شیمیایی، بیولوژیکی و هسته‌ای استفاده کردند و زرادخانه‌های پُر از سلاح آن‌ها برای نابودی کل منظومه شمسی کفایت می‌کند. این حکومت‌ها همان‌هایی هستند که تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه را علیه ملت سوریه وضع کرده اند و این تحریم‌ها روند بازسازی خرابی‌های ناشی از تروریسم را به تعویق انداخته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار