تولید۱۴میلیارد مترمکعب گاز در پالایشگاه نهم پارس جنوبی

مدیر پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی از تولید ۱۴ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در این پالایشگاه در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سید محمدمهدی هاشمی، مدیر پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به تولید ۱۴ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در این پالایشگاه در نیمه نخست امسال گفت: پالایشگاه نهم ( فاز ۱۲) در شرایط مناسب عملیاتی، آماده ورود به زمستان است و به‌عنوان نخستین پالایشگاه مجتمع پارس جنوبی، تعمیرات اساسی امسال را با وجود شیوع بیماری کرونا و با بهترین شرایط به پایان رساند.

او با بیان اینکه تعمیرات اساسی فاز ۱۲ به دست پیمانکار بومی و نیرو‌های منطقه انجام گرفته است، افزود: امسال برنامه تعمیراتی در زمان مقرر انجام شد و کیفیت پیمانکار تعمیرات نیز در مقایسه با سال‌های گذشته بسیار مطلوب بود.

مدیر پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس بیان کرد: هم‌اکنون تمامی واحد‌های فاز ۱۲ در شرایط مطلوب در حال تولید محصولات و بهره‌برداری هستند و در ۶ ماه نخست امسال بیش از ۴۷ هزار و ۲۰۰ تن گوگرد تولید شده است.


بیشتر بخوانید


فاز ۱۲ میدان گازی پارس جنوبی با مساحتی در حدود ۲۰۵ کیلومتر مربع در بلوک جنوب شرقی حوزه پارس جنوبی و حاشیه شرقی مرز آبی مشترک ایران و قطر قرار گرفته است.

این فاز با برخورداری از ذخایر درجا معادل ۶۰۰ میلیارد متر مکعب حدود ۵ درصد از ذخایر میدان گازی پارس جنوبی را به خود اختصاص داده است.

گازطبیعی تولیدی در این فاز با طی مسافت حدود ۱۵۰ کیلومتر از بستر دریا به پالایشگاه خشکی به منطقه تمبک واقع در ۱۵ کیلومتری شرق کنگان منتقل می‌شود.

گاز این پالایشگاه در ۲۲ اسفند سال ۱۳۹۲ به شبکه سراسری متصل شد.

 انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.