ترکیه: کانادا در صادرات سلاح استاندارد‌های دوگانه دارد

دولت ترکیه اقدام کانادا برای توقف فروش سلاح به آنکارا را به دلیل مواضع ترکیه در تنش قره‌باغ هدف انتقاد قرار داد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ترکیه روز سه شنبه از تصمیم دولت اوتاوا برای توقف صادرات سلاح به این کشور انتقاد و کانادا را به اتخاذ استاندارد‌های دوگانه متهم کرد.

وزارت خارجه ترکیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد انتظار داریم کانادا از یک سیاست به دور از استاندارد‌های دوگانه پیروی کند و بدون تأثیر محافل ضدترکیه در این کشور عمل کند. این بیانیه می‌افزاید: در حالی که کانادا از صادرات سلاح به کشور‌هایی که به طور نظامی در بحران یمن درگیر هستند، آسیبی نمی‌بیند و فروش خود را به عنوان مشارکت در امنیت منطقه معرفی می‌کند، توضیح دیگری در مورد جلوگیری از صادرات اسلحه به متحد خود در ناتو ندارد.

دولت کانادا روز دوشنبه ضمن اعلام خبر تعلیق صادرات سلاح به ترکیه، از بررسی استفاده از فناوری‌های نظامی ترکیه در تنش میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان خبر داد. اوتاوا در اکتبر سال ۲۰۱۹ نیز صادرات سلاح به ترکیه را به دلیل اقدامات نظامی آنکارا در خاک سوریه به حالت تعلیق درآورده بود. اما این تعلیق صادرات در ماه می ‌برداشته شد.

در تنش‌های تازه میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان نیز دولت ترکیه جانب باکو را گرفته و ارمنستان را به تنش آفرینی در منطقه متهم می‌کند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار