پاسخ به ۱۱ دغدغه دانشگاه آزادی‌ها؛ از حذف سیستماتیک تا نحوه برخورد با اساتید ناآشنا به آموزش مجازی

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی به بیان توضیحاتی پیرامون چند سوال پر تکرار و پر ابهام دانشجویان این دانشگاه پرداخت.

احمد حیدری سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به بیان توضیحاتی پیرامون ۱۱ سوال پر تکرار دانشجویان درباره سقف و کف شهریه، قطع و وصلی سامانه آموزش مجازی، اساتید ناآشنا به آموزش مجازی، پرداخت نشدن حقوق حق التدریسی‌ها و ... پرداخت.

باشگاه خبرنگاران جوان: سقف و کف شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد چقدر است؟

سخنگوی دانشگاه آزاد: در دوره‌های کاردانی پیوسته و ناپیوسته شهریه ثابت بین ۴۰۰ تا ۷۵۰ هزار تومان متغییر است و شهریه ثابت کمتر و بیشتر از این میزان نیست. همچنین شهریه در دوره‌های کارشناسی پیوسته از ۶۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده و در کارشناسی ناپیوسته از ۶۰۰ تا ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است. البته برای تعیین شهریه رشته مقطع هیات امنای استانی تصمیم می‌گیرند، به عنوان مثال امکان دارد شهریه رشته عمران در شیراز با جهرم متفاوت باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان: طرح ترمیم معدل به چه صورتی اجرایی می‌شود؟

سخنگوی دانشگاه آزاد: با به وجود آمدن شرایط کرونایی تمام دانشگاه‌ها مجبور شدند کلاس‌ها را مجازی برگزار کنند. در ابتدا دانشجویان و دانشگاه‌ها آمادگی مواجه شدن با این شرایط را نداشتند و همه در این شرایط تلاش کردند که آموزش مجازی شروع شود. آموزش مجازی در تمام واحد‌های دانشگاهی از ۱۵ فروردین فراهم شد، اما به این جهت که دانشجویان برای این شرایط آمادگی نداشتند طرح ترمیم معدل در دانشگاه آزاد اجرایی شد. دانشجویان می‌توانند ۳ درس تا سقف ۶ واحد که ترم قبل برداشته اند را بار دیگر علاوه بر درس‌های این ترم خود بدون پرداخت شهریه برای ترمیم معدل انتخاب کنند. اعتراض برخی از دانشجویان شاخه‌های پزشکی مبنی بر اعمال نشدن طرح ترمیم معدل نیز پیگیری شد که بخشنامه مربوطه به این دانشگاه‌ها ارسال و اجرایی شده است.


بیشتر بخوانید


باشگاه خبرنگاران جوان: کلاس‌های دانشگاه تا چه زمانی به صورت مجازی ادامه پیدا می‌کند؟

سخنگوی دانشگاه آزاد: دانشگاه آزاد با سامانه آموزشیار به یک شبکه بزرگ اجتماعی، علمی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبدیل می‌شود. یک میلیون دانشجو در شهریه، سرفصل دروس، نمره و ... در آموزشیار قرار می‌گیرند. امیدواریم کیفیت آموزش و عمق بخشی آموزش‌ها با استفاده از این سامانه‌ رشد کند. تا زمانی که شرایط کرونایی به همین صورت فعلی ادامه پیدا کند کلاس‌ها مجازی خواهد بود.

دانشگاه ازاد

باشگاه خبرنگاران جوان: مشکلات قطع و وصلی سامانه‌های آموزش مجازی ناشی از چیست؟

سخنگوی دانشگاه آزاد: در حال حاضر مشکلاتی که دانشجویان در سامانه های آموزشی با آن مواجه هستند به دلیل زیر ساخت‌ پهنای اینترنتی کشور است. برای رفع این مشکل انتظار می‌رود که وزارت ارتباطات زیر ساخت‌های لازم را توسعه دهد. همچنین جهت تامین اینترنت دانشجویی دانشگاه آزاد مذاکراتی صورت گرفته، اما تاکنون عملیاتی نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان: چرا شهریه واحد‌های عملی کاهش پیدا نمی‌کند؟

سخنگوی دانشگاه آزاد: زمانی که فضای مجازی در کشور حاکم شد آموزش عملی و آزمایشگاهی هم تعطیل نشد. دانشجویان قبلا در کلاس‌های ۱۵ نفره در آزمایشگاه حاضر می‌شدند و دانشگاه آزاد هزینه یک استاد را پرداخت می‌کرد، اما اکنون دانشگاه آزاد این کلاس‌ها را به ۵ گروه ۳ نفره تبدیل کرده در حالی که هزینه برای دانشگاه ۵ برابر شده و شهریه افزایش پیدا نکرده است.


بیشتر بخوانید


باشگاه خبرنگاران جوان: دانشجویان ورودی ۹۵ به قبل دانشگاه آزاد تهران مرکز ملزم به برداشتن ۴ واحد دروس پیش بودند که در دیگر دانشگاه‌ها چنین چیزی نبوده است، از سال ۹۶ بخشنامه آمده که دیگر نیازی نیست دانشجویان این دروس را پاس کنند حالا بعد از گذشت ۴ سال بخشنامه آمده که دانشجو باید این دروس را پاس کند تا بتواند فارغ التحصیل بشود؟

سخنگوی دانشگاه آزاد: تمام دانشجویان باید واحد‌های پیش نیاز را پاس کنند. بخشنامه‌ای مبنی بر اینکه دانشجو پیش نیاز را نگذراند وجود ندارد. دانشجویان باید در طول ترم‌های تحصیلی از واحد‌هایی که باید بگذرانند اطلاع پیدا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان: برخی اساتید با آموزش مجازی آشنایی ندارند دانشجویان در مواجهه با آن‌ها باید چه اقدامی انجام دهند؟

سخنگوی دانشگاه آزاد: اگر استادی نتواند خودش را با آموزش مجازی هماهنگ کند دانشجویان اسم واحد، استاد و گروه را اعلام کنند تا استاد جدید معرفی شود. در دانشگاه آزاد محدودیت استاد نداریم.

باشگاه خبرنگاران جوان: سامانه آموزش مجازی قطع می‌شود و دانشجویان به اشتباه غیبت می‌خورند و در نهایت در پایان ترم به صورت سیستمی حذف می‌شوند، دانشجویان باید چه اقدامی انجام دهند؟

سخنگوی دانشگاه آزاد: درصورتیکه سامانه آموزش خودش قطع شود با توجه به اینکه استاد ناظر بر این فرآیند است، اگر مشکل از سامانه باشد شرایط را درک خواهد کرد و دانشجو حذف نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان: چرا تخفیف شهریه مشمول خانواده جانبازان و ایثارگران ۵ درصد نمی‌شود؟

سخنگوی دانشگاه آزاد: در شهریه خانواده شاهد و ایثارگر قانونی که مصوب مجلس و دولت است همه این افراد می‌توانند با معرفی بنیاد شهید تخفیف شهریه بگیرند. از این دانشجویان به بهترین نحو استقبال می‌شود. از اخذ مدرک هیچ دانشجوی خانواده شاهد و ایثارگر جلوگیری نکرده ایم در صورتی که بنیاد شهید به تعهدات خود عمل نکرده است.

دانشگاه

باشگاه خبرنگاران جوان: ۲۰ بار در آزمون EPT شرکت کرده ام، اما به حد نصاب لازم نرسیده ام، دانشگاه آزاد تسهیل گری در این زمینه انجام نمی‌دهد؟

سخنگوی دانشگاه آزاد: آزمون EPT یکی از شروطی است که هر دانشجوی دکتری باید در آن شرکت و حد نصاب لازم را کسب کند. دانشجوی دکتری تخصصی باید ۵۰ درصد نمره آزمون‌ ای پی تی را داشته باشد؛ و البته دانشجوی می‌تواند هر نوع ۸ مدرک زبان مثل تولیمو و تافل و ... را به دانشگاه آزاد ارائه دهد. کسب این حداقل قانون کشور است و کسی نمی‌تواند آن را کم و زیاد کند.

باشگاه خبرنگاران جوان: حقوق اساتید حق التدریس دانشگاه تاکنون پرداخت نشده است؟

سخنگوی دانشگاه آزاد: حقوق حق التدریس‌ها پرداخت شده و البته ممکن است واحدی این حق و حقوق را پرداخت نکرده باشد، روال این است که دستمزد حق التدریس‌ها یک ترم بعد پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
سلام واحد شیراز هم حقوق اساتید حق التدریس رو پرداخت نکرده. آقای سخنگو که گفتن پرداخت شده احتمالا منظورشون فقط واحدهای تهران بوده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۲۳ مهر ۱۳۹۹
والا اونجا هم دروغ هست من واحد تهران جنوب هستم حقوق دو ترم رو پرداخت نکردند هنوز و فقط وعده های تو خالی و فریب اساتید! تازه جالبه از 400000 تومان حقوق مالیات کم می کنند! اگر کلاهتان هم سمت این دانشگاه افتاد نروید. لطفا اگر مرد هستی چاپش کن!
Iran (Islamic Republic of)
استاد دانشگاه ازاد
۱۷:۰۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
کی حقوق رو دادن که ما ندیدیم. یکساله خبری نیست
Iran (Islamic Republic of)
استاد
۱۵:۳۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
داتشگاه آزاد یو سال است در خوزستان هیچ حق التدریسی رو پرداخت نکرده نه واحد اهواز نه واحدهای شهرستان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
یک سوال داشتم ممنون میشم جواب بدین چند روز درگیر یک موضوعی هستیم بنده نمره ۳ درسم از بهمن ماه اعلام شده بود در سایت سیدا هر سه تا ۲۰ بود الان که نمرات اوردن سایت اموزشیار دوتاشو کردن ۱۹ قضیش چیه؟ هرچی هم زنگ میزنیم و پیگیری میکنیم میگن کار استاد ،استادم میگه من خبر ندارم و نمره جدیدی ندارم واقعا موندیم چرا نمرات تغییر دادن
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۱:۵۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
پس تکلیف دانشجوهای فارغ التحصیل چی شد که منتظر گواهی موقت پایان دوره تحصیلی هستند من بعد ۳ماه هنوز گواهی نمیده دانشگاه ازاد میگن سیستم قطه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
در رابطه با حقوق بسيار پايين اساتيد دانشگاه آزاد در مقايسه با سراسري هم كاش سوال مي شد؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
تورو خدا پیگیر اعمال تخفیف شهریه بشیپد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
باید شهریه امسال نسبت به سال قبل تغییر نکنه وقتی همه چی مجازیه آدم ک چیزی یاد نمیگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
بنیاد شهید کوتاهی نکرده دانشگاها قبول نکردن پیگیر این باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
بنیاد شهید کوتاهی نکرده دانشگاها قبول نکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
همان بهانه ها و توجیهات قبلی !