در دیدار با دبیرکل ناتو؛

چاووش اوغلو: از حقوق خود در مدیترانه دفاع می‌کنیم

وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد کشورش به حمایت از حقوق خود در مدیترانه شرقی ادامه خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد کشورش حقوقی در دریای مدیترانه دارد و به همین خاطر آنکارا به حمایت از این حقوق ادامه خواهد داد.

چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو گفت: متأسفانه همپیمانان ما از نیرو‌های مسلح حزب کارگران کردستان حمایت می‌کنند. ما از آن‌ها می‌خواهیم اگر از حمایت ما ناتوان شده اند، حمایت از تروریست‌ها را متوقف کنند.

چاووش اوغلو همچنین گفت: فرانسه با وجود آنکه ارمنستان دولتی است که سرزمین‌های آذربایجان را اشغال کرده و غیرنظامیان را بمباران می‌کند، از ارمنستان حمایت می‌کند.

چاووش اوغلو همچنین تأکید کرد ترکیه تمامی حمایت خود را از آذربایجان به خاطر یکپارچگی سرزمینی این کشور به کار خواهد بست.

وزیر خارجه ترکیه از ناتو خواست تا از ارمنستان بخواهد به اشغالگری سرزمین‌های آذربایجان پایان دهد. او گفت: ارمنستان غیرنظامیان و زنان و کودکان را به شکلی آشکار هدف قرار می‌دهد که این مسأله، جنایت جنگی محسوب می‌شود.

همچنین «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو گفت: ما در مدیترانه شرقی شاهد برخی تنش‌ها هستیم؛ هدف ما کاهش این مسأله است.

گفتنی است دبیرکل ناتو امروز وارد آنکارا شد و قرار است در خصوص مسائل مندرج در جدول کاری ناتو به مناقشه و بحث بپردازد.

دبیرکل ناتو فردا، سه شنبه نیز برای انجام مذاکرات با مقامات بلندپایه یونان راهی آتن خواهد شد.

درگیری‌های نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از روز یکشنبه، ۲۷ سپتامبر آغاز شد. جمهوری آذربایجان گفته است نیرو‌های مسلح ارمنستان به سوی مناطق مسکونی در خط تماس در جمهوری قره باغ شلیک کرده اند و سبب شده اند تا چندین نفر از غیر نظامیان جان خود را از دست بدهند. این در حالی است که ارمنستان و مقامات جمهوری قره باغ، جمهوری آذربایجان را متهم می‌کنند که حملات هوایی و موشکی به این منطقه انجام داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار