مدیرکل کمیته امداد استان قزوین:

برخی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به مددجویان همکاری ندارند

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: برخی بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات مصوب به مددجویان مقاومت می‌کنند و همکاری لازم را ندارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مهر علی حق گویان، مدیرکل کمیته امداد استان گفت: برای توسعه اشتغال روستایی امسال ۲۲ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که متاسفانه در این زمینه برخی از بانک‌ها همکاری لازم را ندارند به طوری که تنها سه درصد از تسهیلات اشتغال روستایی مربوط به مددجویان پرداخت شده است.

وی افزود: حتی در یکی از این بانک‌ها یک ریال هم تسهیلات پرداخت نشده است، اگر بانک‌ها همین رویه را ادامه بدهند مشکلات اشتغال روستایی افزایش پیدا می‌کند و کمیته امداد مجبور به مطرح کردن نام بانک‌های مورد نظر و ارجاع فهرست آن‌ها در محافل بالادستی می‌شود.

حق گویان اضافه کرد: بانک‌ها سختی گیری‌های مختلفی در برخی از موضوعات دارند که قانونگذار آن را برطرف کرده است و بانک‌ها هم باید از آن صرف نظر و مشکلات پرداخت تسهیلات را در اسرع وقت برطرف کنند.

وی افزود: رویکرد کمیته امداد ایجاد روحیه درآمدزایی و تولیدکنندگی به جای مصرف کنندگی است، فراهم آوردن امکانات لازم به منظور توانمندسازی، خوداتکایی و استقلال از طریق آموزش فنی و حرفه‌ای و مراکز علمی و کاربردی از جمله وظایف مهم این نهاد به شمار می‌رود.

حق گویان اظهار کرد: کمیته امداد استان تعهد داده است که در سال جاری پنج هزار فرصت شغلی با ۱۴۱ میلیارد تومان ایجاد کند که در حال حاضر بیشتر اعتبارات ابلاغ شده و تاکنون تعداد قابل توجهی تسهیلات پرداخت شده است.

مدیر کل کمیته امداد افزود: ۶۴ درصد از افراد تحت حمایت را زنان سرپرست خانوارتشکیل می‌دهند و۵۳ درصد از تحت پوشش‌های کمیته امداد قزوین در مناطق روستایی زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.