محسنی بندپی:

اجرا نشدن طرح ترافیک بر آلودگی هوا تاثیری نداشت

استاندار تهران گفت:با اینکه سه ماه طرح ترافیک را اجرا نکردیم، اما در میزان آلودگی هوا تغییر زیادی نداشتیم.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بعد از ظهر امروز جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان به ریاست محسنی بندپی استاندار تهران برگزار شد.

در همین مراسم انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین اقدامات ۶ ماهه دوم سال برگزاری جلسات کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران است،گفت: باید  اقدامات پیشگیرانه کاهش آلودگی هوا را از الان انجام بدهیم.

وی ادامه داد:با اینکه سه ماه طرح ترافیک را اجرا نکردیم، اما در میزان آلودگی تغییر زیادی نداشتیم مثلا در سال ۹۸، ۲۵ روز هوای پاک داشته ایم و در سال ۹۹، ۱۸ روز هوای پاک را  تجربه کردیم.

استاندار تهران افزود:ضرورت دارد که برخورد‌ها را نسبت به کامیون ها، وسایل نقلیه مولد آلودگی هوا و موتور سیکلت‌ها را اثر بخش کنیم. ما باید توامان در چند بخش کار کنیم، یکی از مناطق ورودی است که فک پلاک و نصب پلاک تعمیری است که اقدام خوبی است و کمک کننده به پلیس راهور است تا در کارشان موفق باشند.

وی افزود:در بحث معاینه فنی هم لازم است که برخورد با هر مرکز متخلف انجام شود و لازم نیست که حتما تراکم معاینه فنی را در یک نقطه داشته باشیم، مراکز معاینه فنی نیاز به ارزیابی مجدد و بررسی تجهیزات دارد که معاینه فنی کاذب و اشتباهی صادر نشود.

بندپی تصریح کرد:بحث دیگر سوخت است، که آلودگی‌های زیادی را تولید می‌کند. از نظر هوا هم باید خوشحال باشیم و هم ناراحت، چون یک درجه در پاییز هوا گرم‌تر است، ولی کاهش نذورات و آلودگی هوا را داریم.

وی افزود:ما با استاندارد مصرف انرژی فاصله زیادی داریم که به ادارات بحث مصرف انرژی و سوخت را تاکید خواهیم کرد که تکلیف اداری و قانونی شود و عملکرد آن‌ها را ما از طریق بازرسی و دیوان محاسبات مطالبه می‌کنیم تا بحث کاهش یک درصد در انرژی به درستی انجام شود.

استاندار تهران تصریح کرد:ما در برق تبلیغاتمان بیشتر از گاز است و پیک مصرف برق از مرز مجاز عبور نکرده و این کار می‌تواند در مصرف گاز نیز انجام شود و با ایجاد مشوق‌ها می‌توانیم مصرف گاز را کاهش دهیم که باید آموزش به خانوار‌ها نیز گسترش یابد.

وی خاطرنشان کرد:در این جلسه مروری داشتیم بر دستگاه‌هایی که نقش و تکلیفی دارند در کاهش آلودگی هوا داشتند و به آن‌ها ابلاغ می‌شود که وظایف خود را به درستی انجام دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
کرونا داره غوغا میکنه چرا این طرح بر نمی دارن ؟؟؟؟ همه باید مریض بشن ؟؟؟؟؟ هر دفع طرح برداشتند امار کرونا فروکش کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
پس دقیقا فایده طرح ترافیک چیه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
پس چرا طرح ترافیک اجرا میشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
پس وقتی اثری نداره ، لطف کنید طرح ترافیک بردارید. چون توجیهی نداره و موجب افزایش کرونا هم شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
، وقتی شما تردد یکجا شهر ممنوع یا کم می کنید این بار ترافیک می افتد سمت دیگر شهر و آلودگی ایجاد میشه
آخرین اخبار