هواشناسی به کشاورزان استان مرکزی هشدار زرد داد

ورود سامانه های بارشی و کاهش دمای استان مرکزی باعث شد هواشناسی به کشاورزان هشدار زرد بدهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، قاسمی کارشناس هواشناسی گفت: این سامانه بارشی از ساعات عصر یکشنبه شروع می شود.

قاسمی افزود: نوع مخاطره به صورت رگبار باران گاهی رعدوبرق در ساعات بعدازظهر و اوایل شب (بویژه عصر تا اواخر وقت دوشنبه) و وزش باد (بویژه در بعدازظهر روز دوشنبه) است.

او ادامه داد: منطقه اثر این سامانه در روز یکشنبه عمدتا در نواحی شمال و غرب استان در مناطق ساوه، زرندیه، تفرش، کمیجان، غرق آباد و با احتمال کمتر آشتیان و خنداب و فراهان است. در دوشنبه و سه شنبه همه مناطق استان خواهد بود.

کارشناس هواشناسی استان مرکزی گفت: این سامانه بارشی روز سه شنبه ۱۵/۷/۹۹ به پایان می رسد.

قاسمی با بیان اینکه روند کاهش دما از سه شنبه آغاز خواهد شد اضافه کرد: کاهش دما تا پایان هفته نسبت به دما‌های فعلی بین ۴ تا ۷ درجه کاهش خواهد یافت.

او اضافه کرد: کاهش دما در همه مناطق استان است، اما در نواحی شمالی استان محسوس‌تر خواهد بود.

کارشناس هواشناسی استان مرکزی با اعلام این خبر از احتمال آسیب به برخی از محصولات کشاورزی و باغی و محصولات دپو شده در مزارع و باغات خبر داد.

قاسمی توصیه کرد: محصولات دپو شده از مزارع و باغات به انبار‌های استاندارد منتقل شوند، از محل‌های خشک کردن کشمش در برابر بارش محافظت شود و در صورت امکان  محصولات زراعی و باغی با مشورت کارشناسان کشاورزی برداشت شود.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.