معاون عمرانی استاندار اردبیل:

پیشرفت پل قدس اردبیل باید برای مردم ملموس باشد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل گفت:پل قدس یک پروژه زیر ساختی است و با تامین اعتباری که انجام شده پیشرفت فیزیکی آن باید برای عموم ملموس باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فرزاد قلندری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل در جریان بازدید از پروژه پل قدس اردبیل گفت: با تزریق منابع مالی که با پیگیری استاندار اردبیل و با نظر مساعد رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور انجام شده است مردم انتظار دارند پیشرفت پروژه شدت قابل توجهی داشته باشد.

او با بیان اینکه برای تامین و تهیه مصالح مورد نیاز، مبلغ ۳۶ میلیارد تومان دیگر نیاز است افزود: با قولی که رییس سازمان برنامه و بودجه داده است با پیگیری‌های استاندار اردبیل و مدیریت برنامه ریزی استان تا پایان سال محقق می‌شود و مجموعه استانداری اردبیل آمادگی انجام هر اقدامی برای به سرانجام رسیدن این پروژه را دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل با تاکید بر اینکه باید شهرداری و پیمانکار پروژه برای هر روز کاری خود برنامه مشخص داشته باشند، افزود: مشاور پروژه پل قدس یک برنامه زمان بندی در کارگاه نصب کند و روند اجرای پروژه، وضعیت موجود و پیشرفت فیزیکی جبهه‌های مختلف را مشخص کند.

قلندری ادامه داد: این پروژه تنها پروژه شهرداری نیست بلکه تمام دستگاه‌های متولی با محوریت فرمانداری باید در اجرا و تکمیل آن اهتمام داشته باشند.

او با اشاره به اینکه تمام دستگاه‌های متولی اجرای این پروژه را در اولویت کاری خود قرار دهند تصریح کرد: برنامه ریزی در اجرای پل قدس بصورت علمی و فنی باشد و این پروژه نیاز به هماهنگی تمام دستگاه‌های اجرایی دارد و همه ما جهت گشایش ترافیکی باید با افزایش نیروی کاری و دستگاه‌های سبک و سنگین نهایت توان خود را قبل شروع بارش برف بکار گیریم چرا که همه ما مالک فرایند این پروژه هستیم و انجام این کار تنها از توان شهرداری خارج است و باید بیشتر تلاش کنیم تا گره ترافیکی شهر باز شود.

شهردار اردبیل نیز اظهار کرد: با پیگیری‌هایی که استاندار اردبیل انجام داده و تامین منابع مالی دولتی بیش از ۸۵درصد مصالح مورد نیاز تامین شده و در صورت پرداخت ۳۶میلیارد تومان دیگر ۱۵درصد دیگر تامین می‌شود و پروژه پل قدس هیچ مشکل مالی نخواهد داشت.

حمید لطف اللهیان ادامه داد: مسائل عمران شهری در جلسات مختلف پیگیری می‌شود که از پل قدس بازدید‌های مختلفی انجام شده و در شورای شهر نیز بار‌ها جلساتی برگزار شده است عزم خود را جزم کردیم تا پایان سال ۹۹ این پروژه تکمیل و به بهره برداری برسد.

او افزود:هیچ انسداد ترافیکی در اجرای انجام پروژه اتفاق نمی‌افتد و طبق نظر بخش فنی محور تمهیدات زمستانی اعم از پشم شیشه و بخاری‌ها تهیه شده است.

شهردار اردبیل با بیان اینکه بیش از ۱۰۰نفر در این کارگاه فعال هستند گفت: ۱۵۰۰متر مکعب بتن ریزی در هفته جاری انجام می‌شود و تا پایان مهرماه کل تیر‌های اصلی فلزی در تهران جوشکاری می‌شود و به اردبیل انتقال می‌یابد.

لطف اللهیان اظهار کرد: فعالیت در فاز‌های a.b.c شدت گرفته و تنها اجرای فاز c پروژه در زمستان اجرا می‌شود که بدون پایه ۵۰ متر دهنه دارد و سخت‌ترین قسمت است.

او ادامه داد: انسدادی که اتفاق افتاده در مرحله آزمایش است تا دو هفته این مشکل حل می‌شود.

شهردار اردبیل افزود: اجرای پروژه شدت گرفته و مسایل ایمنی در محیط پیرامون انجام گیرد و بار ترافیکی سنگینی در حال حاضر نداریم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.