ابوالغیط: برخی خواهان انحلال اتحادیه عرب هستند

دبیرکل اتحادیه عرب با انتقاد از عملکرد برخی اعضای این اتحادیه، تلاش برای منحل کردن این نهاد را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی عربی، «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد که برخی افراد درون این اتحادیه خواستار منحل شدن آن هستند.

او در مصاحبه با شبکه «صدی البلد» افزود: برخی کمیسیون‌ها در اتحادیه عرب که ۱۰ سال از تشکیل آن‌ها می‌گذرد هنوز به دنبال تدوین منشور هستند و تاکنون موفقیتی کسب نکرده‌اند و برخی افراد نیز به دنبال منحل کردن اتحادیه عرب هستند.

ابوالغیط ادامه داد: ما شاهد آن هستیم که رهبران کشور‌های اروپایی و جهان، منشور سازمان ملل و اتحادیه اروپا را تدوین کرده‌اند و باید روش کاری اتحادیه عرب از طریق یک اراده واقعی تغییر کند.

او در خصوص حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی گفت: دولت آمریکا قوانین بین‌المللی را در خصوص اقدامات اسرائیل زیر پا گذاشته و به تل آویو چیزی داده که مستحق آن نیست.

دبیرکل اتحادیه عرب افزود: من نگران مسأله فلسطین یا فلسطینی‌ها نیستم چرا که شاهد بالاترین نرخ آموزش عالی در میان فلسطینی‌ها هستیم. آن‌ها هرگز از سرزمین خود دست نخواهند کشید.

این در حالی است که تاکنون اتحادیه عرب هیچ نقش مؤثری در حمایت از آرمان فلسطین ایفا نکرده است.

ابوالغیط همچنین در این مصاحبه به اقدامات ترکیه در منطقه واکنش نشان داد و گفت: ترکیه مجموعه‌ای از اختلافات شدید را با طرف‌های منطقه‌ای و بزرگ ایجاد کرده است که این مسئله پایان خوشی برای آنکارا نخواهد داشت.

او افزود: ترکیه به مداخله نظامی علیه مصر، سوریه، عراق و لیبی اقدام کرده است و در مسئله جمهوری آذربایجان و ارمنستان و همچنین یونان و قبرس مداخله کرده است.

دبیرکل اتحادیه عرب با بیان اینکه مداخلات ترکیه در مسئله مدیترانه شرقی به حدی است که فرانسه را به ارسال جنگنده و ناو هواپیمابر برای مانور با قبرس مجبور کرده، گفت: حتی ایتالیا که با مواضع رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه تا حدی زیادی همسو است در مسئله یونان و قبرس با فرانسه همراه شد.

موضع‌گیری نکردن اتحادیه عرب در مسئله عادی سازی روابط برخی کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی، باعث مطرح شدن مسئله استعفای دبیرکل اتحادیه و انحلال آن از سوی کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار