استقبال دانشگاه علوم پزشکی مشهد از رشته تغذیه پزشکی

رشته تغذیه پزشکی ویژه پزشکان خارجی با ظرفیت 6 دانشجو در سال راه اندازی شد.

استقبال دانشگاه علوم پزشکی مشهد از رشته  تغذیه پزشکیبه گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر عبدالرضا نوروزی دبیر کارگروه ویژه توسعه و تعالی علوم تغذیه کلان منطقه۹ آمایشی گفت: در راستای برنامه پیشنهادی کارگروه توسعه و تعالی علوم تغذیه در زمینه بین المللی سازی این رشته ، شورای گسترش آموزش پزشکی وزارت بهداشت با راه اندازی این رشته در مقطع کارشناسی ارشد ویژه پزشکان خارجی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد موافقت کرد .

او  افزود : کوریکولوم این رشته با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران در حال طراحی است و دانشگاه علوم پزشکی مشهد از بهمن امسال  آماده پذیرش دانشجوی غیر ایرانی در رشته تغذیه پزشکی خواهد بود.

نوروزی بیان کرد : این رشته یکی از زیر مجموعه های جدید علوم تغذیه بوده که با راه اندازی آن گام مهمی در تأمین و تربیت نیروی متخصص و ارتباط عمیق حیطه پزشکی و تغذیه برداشته می شود . 

دبیر کارگروه ویژه توسعه و تعالی علوم تغذیه کلان منطقه ۹ آمایشی گفت:رشته تغذیه پزشکی دارای متقاضی خارجی از کشورهای منطقه است که پذیرش شش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد به عنوان ظرفیت سالانه دانشگاه علوم پزشکی مشهد مورد تایید قرار گرفته است.

 او با اشاره به اینکه  طول دوره این رشته دو سال است افزود:علاوه بر گذراندن دروس تئوری،  ۹ ماه از این دوره صرف آموزش های عملی در بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه می شود.

انتهای پیام//ح.ص

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.