کمبود مواد اولیه، چالشی برای تولید کنندگان کود کرمان

نایب رئیس انجمن کود استان کرمان گفت: کمبود مواد اولیه، کمبود نقدینگی و نبود حمایت از طرف مسئولان، تولید کود شیمیایی و سم کشاورزی در کرمان را به چالش کشیده است.

سعید علیپور، نایب رئیس انجمن کود استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با اعلام اینکه ۳۰ واحد تولیدی فعال و نیمه فعال کودشیمیایی و سم کشاورزی در استان کرمان داریم، گفت: ۲۷ واحد کود و ۳ واحد، سم تولید می‌کنند.

علیپور با اشاره به اینکه در این واحد‌ها، سالانه ۱۳ هزار تن کود عالی، ۴ هزار تن کود غیرعالی ریزمغزی و ۱۱ هزارتن کود مخلوط تولید می‌شود، بیان کرد: بیش از دوهزار نفر در این واحد‌ها به طور مستقیم مشغول به کار هستند. 

او با اشاره به اینکه کمبود مواد اولیه، کمبود نقدینگی و نبود حمایت از طرف مسئولان، تولید کودشیمیایی و سم کشاورزی از طرف این واحد‌ها را به چالش کشیده است، بیان کرد: خیلی از این واحد‌ها با نصف ظرفیت خود در حال تولید هستند.

نایب رئیس انجمن کود استان کرمان افزود: نبود مواد اولیه باعث شده ما به سمت تولید‌های دانش بنیان برویم تا بتوانیم از این بحران بزرگ رد شویم که کارگرانمان بیکار نشوند.

او با اعلام اینکه قبل از سال ۹۸ بسیاری از این واحد‌ها تعطیل بودند، بیان کرد: با افزایش قیمت دلار و چالش واردات، واحدهای ما به سمت تولید و رفع نیاز کشور آمدند که امیدواریم با حمایت مسئولان این واحدها بتوانند سرپا بمانند.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار