امام جمعه همدان؛

باید حافظ ارزش‌ها و هنجار‌های جامعه باشیم

امام جمعه همدان بابیان اینکه هر جامعه‌ای با ارزش‌ها و هنجارهایش مورد قضاوت قرار می‌گیرد، گفت: باید مراقب باشیم ارزش‌ها و هنجار‌های ما عوض نشود.

باید حافظ ارزش‌ها و هنجار‌های جامعه باشیمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت الاسلام حبیب الله شعبانی، امام جمعه همدان،  صبح امروز در جمع عزاداران حسینی با بیان اینکه تفاوت امام علی (ع) با معاویه در میزان و وجود تقوا است، اظهار کرد: انسان بی تقوا دستانش برای انجام هر کاری و هر حرفی باز است.

حجت الاسلام شعبانی با تاکید بر اینکه انسان با تقوا نمی‌تواند دروغ بگوید، بیان کرد: اگر امام علی (ع) یک کلمه دروغ می‌گفتند، ۱۳ سال خلافتشان عقب نمی‌افتاد، اما این تقوای حضرت بود که مانع از انجام هر کاری می‌شد.

او با اشاره به وصیت معاویه به یزید در خصوص نحوه برخوردش با امام حسین (ع)، گفت: معاویه سیاستمداری بود که جامعه آن روز را به خوبی شناخته بود و می‌دانست که مردم آن زمان به چه معضلاتی گرفتار هستند.

شعبانی افزود: هر جامعه‌ای که مبتلا به ویژگی‌های مردم آن دوره باشد، فرقی ندارد که نامش چیست، بلکه آن جامعه ظرفیت حسین بن علی (ع) کشی را خواهد داشت.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه آنچه در یک جامعه مهم است، ارزش‌ها، هنجار‌ها و افکار عمومی آنجا است، گفت: اگر برای مردمی پول و یا به تعبیری ملک ری به عنوان ارزش محسوب شود، نتیجه‌اش کشتن امام جامعه خواهد بود.

او ادامه داد: بسیاری از قاتلان امام حسین (ع) با وجود آنکه می‌دانستند حضرت کیست و با ولایت و امامت آشنایی داشتند، اما به دلیل آنکه نمی‌توانستند از ملک ری دست بکشند، امام (ع) را به شهادت رساندند.

حجت الاسلام شعبانی با بیان اینکه هر جامعه‌ای با ارزش‌ها و هنجارهایش مورد قضاوت قرار می‌گیرد، بیان داشت: این ساختار‌های اجتماعی و افکار مردم است که انسان از طریق آن می‌تواند تشخیص دهد اگر الان حضرت حجت (عج) ظهور کند، در کجا خواهند ایستاد.

او  با اشاره به اینکه در زمان امام حسین (ع) بسیاری از افراد گفتند جنگ به ما ربطی ندارد و ما تنها به دنبال نماز و حج و رفتن به بهشت هستیم، مطرح کرد: اینکه امروز برخی از جوامع به جایی می‌رسند که در برابر کودک کشی در یمن ساکت هستند هم، باید ادامه دهنده همین خط فکر دانست که می‌گفتند ما نه با یزید کار داریم و نه با حسین (ع).

نماینده، ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه در هر دوره‌ای از تاریخ انسان باید از شمر شدن بترسد، گفت: کسی که برای یک امضا ناحق رشوه می‌گیرد و یا کسی که بیت‌المال را تصرف می‌کند و یا اختلاس، همان پول پرستانی هستند که امام حسین (ع) را برای به دست آوردن ملک ری به شهادت رساندند.

او با بیان اینکه این ویژگی در هر جا و هر فردی که باشد، خطرناک است و باید از آن ترسید، مطرح کرد: بهترین دعا، دعای عاقبت به خیری است و باید مراقب باشیم که روزی ارزش‌ها و هنجار‌های جامعه ما عوض نشود.

انتهای پیام/ د 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار