در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

صمیمیت با مخاطب، ویژگی شاخص برنامه «استودیو هشت» است

تهیه کننده و گوینده برنامه مجله رادیویی «استودیو هشت»، درباره ارتباط صمیمانه مخاطبان با این برنامه سخن گفتند.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، «استودیو هشت» مجله رادیویی است که با شنیدن بخش‌های متنوع آن، از معرفی کتاب و فیلم تا وب گردی و آیتم‌های جالب دیگر، گذر زمان را احساس نخواهید کرد.

ساعت ۱۸ که پیچ رادیو را باز  و آن را روی موج اف ام، فرکانس ۱۰۷٫۵۰ تنظیم کنید، می‌توانید به مدت یک ساعت و نیم از اخبار  حوزه هنر و فرهنگ مطلع  و همچنین سرگرم شوید. از طرفی آگاهی شما در این حوزه افزایش می یابد. این برنامه برای مخاطبان خاص و علاقه مند به هنر و نمایش بسیار جذاب است.

 تهیه کنندگی این برنامه زنده رادیویی را یک هفته در میان، انسیه شمس الهی و نسیم صباغان و همچنین گویندگی آن را نگین خواجه نصیر و فرزام رنجبر برعهده دارند.

تلاش میکنم تا مخاطب برنامه را از دست ندهیم

انسیه شمس الهی تهیه کننده  «استودیو هشت» گفت: هدف این برنامه، اطلاع رسانی و سرگرمی در حوزه فرهنگ و هنر است. از طرفی با توجه به ماموریت شبکه رادیویی،  ساخت برنامه‌هایی در حوزه اطلاع رسانی در زمینه فرهنگ و هنر از ضرورت‌های این برنامه محسوب می شود. در این برنامه، اطلاع رسانی در قالب خبر‌های روز ایران و جهان صورت می‌گیرد و بخش‌های برنامه ثابت نیستند و به طور مستمر، متناسب با فضای جامعه و اتفاقاتی که در جامعه رخ می‌دهد، در حال به روز شدن است.

وی افزود: در بخش موسیقی، اطلاعاتی در رابطه با قطعه‌های مهم موسیقی، شخصیت‌های مهم در موسیقی ایران، موسیقی سنتی و دستگاه‌های آن  به مخاطب داده می‌شود.

شمس الهی عنوان کرد: در این برنامه و در بخشی تحت عنوان «وب گردی»، اخبار فرهنگی و هنری و مربوط به هنرمندان که در فضای مجازی منتشر شده منعکس می‌شود. این بخش بیشتر شامل فعالیت‌های هنری و هنرمندان در فضای مجازی خواهد بود. همچنین در بخش دیگری از برنامه که در قالب گزارشی و مصاحبه مردمی است، شیما شیرازی گزارشگر برنامه از مردم درخواست می‌کند تا بخشی از یک نمایشنامه را بخوانند. در واقع در این بخش سعی داریم که کتابخوانی و به خصوص نمایشنامه خوانی را در جامعه ترویج دهیم و مردم را به خواندن آنها تشویق کنیم. به این بهانه نمایشنامه‌ها را هم به مردم معرفی می‌کنیم.

وی ادامه داد: در بخشی از برنامه به معرفی فیلم‌های باارزش سینمای ایران و جهان توسط مصطفی محمودی کارشناس و منتقد سینما به صورت تلفنی و زنده می‌پردازیم و به صورت اجمالی به نقد و تحلیل آن نیز پرداخته می‌شود.

این تهیه کننده بیان کرد: دغدغه من به عنوان یک تهیه کننده این است که تمام تلاش خود را به کار گیرم تا مخاطب برنامه روز به روز افزایش یابد که به نظرم این دغدغه تمام تهیه کنندگان است. تمام سعی ام را می‌کنم تا مخاطبان برنامه را از دست ندهم و برنامه «استودیو هشت» فراگیرتر شود،  تا جایی که ممکن است هم در فضای مجازی و هم در میان شنوندگان رادیو معرفی شود و مخاطب پیدا کند. زیرا  اعتبار یک برنامه به مخاطبان آن است. 

فرزام رنجبر گوینده برنامه «استودیو هشت» هم درباره این برنامه گفت: ویژگی اصلی این برنامه صمیمیت با مخاطب است. وقتی که در استودیو این برنامه را اجرا می‌کنم بسیار با مخاطبان احساس راحتی دارم و به فراخور موضوعی که در برنامه داریم و پاسخ‌هایی که در برنامه دریافت می‌کنیم، به اصل هدف از سوی مخاطبان فرهیخته رادیو نمایش می‌رسم. در نتیجه احساس می‌کنم که یک دیالوگ درست با مخاطبان دارم و این باعث خوشحالی  است که مخاطبانی به این خوبی داریم.

وی افزود: وقتی موضوعی را در برنامه مطرح می‌کنیم، پاسخ‌هایی که از سوی مخاطبان ارسال میشود،  آنچنان صمیمانه است که این حس راحتی را به من القا میکند.  بنابراین صمیمیتی که در عوامل برنامه رادیویی «استودیو هشت» وجود دارد، مهمترین ویژگی این برنامه است.

این گوینده عنوان کرد: تمام تلاش خود را به کار می گیرم  تا حس صمیمیت  را در این برنامه  به مخاطبان انتقال دهم. به نظر من وقتی یک برنامه با هر تعداد مخاطب روی آنتن است،  در آن لحظه، همان تعداد مخاطبان به یک جمع تبدیل می‌شوند. بنابراین دوست دارم در طول مدت برنامه این راحتی و صمیمیت در میان مخاطبان و عوامل برنامه ایجاد شود. تمام سعی ام را می‌کنم تا برنامه را با کیفیتی اجرا کنم که مخاطب احساس خوبی از گوش دادن به آن داشته باشد.

وی ادامه داد: حس بسیار خوبی به برنامه استودیو هشت دارم. همین باعث شده  که من یک ساعت و نیم فرصت برقراری ارتباط  زنده با مخاطبان را  داشته باشم و به نظرم هیچ چیز برای یک گوینده خوشایندتر از این  نیست.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار