تعامل دو سویه بسیج و آموزش و پرورش

رییس سازمان بسیج مستضعفان کشور گفت: آموزش و پرورش و بسیج و سپاه مکمل همدیگر در تربیت نیروی مردمی و سازماندهی جوانان به عنوان نقش‌آفرینان و آینده‌سازان مملکت هستند.

تعامل سپاه و آموزش و پرورشسردار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفان کشور، در نشست تیم مدیریتی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت بحث تحقق سند تحول بنیادین در تربیت نسل آینده گفت: بسیج و سپاه در راستای تحقق سند تحول بنیادین یاری‌گر آموزش و پرورش هستند.

 او با تاکید بر اینکه سپاه بیشترین هماهنگی و تعامل را با آموزش و پرورش دارد، افزود: آموزش و پرورش و بسیج و سپاه مکمل همدیگر در تربیت نیروی مردمی و سازماندهی جوانان به عنوان نقش‌آفرینان و آینده‌سازان مملکت هستند.
 

بیشتر بخوانید

سردار سلیمانی گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب، رهبر معظم انقلاب یک هدف بزرگ را ترسیم کرده‌اند که در راستای تحقق این سند، سپاه یک سند راهبردی ۱۰ ساله تدوین کرد که بیشترین سطح تعامل در این سند با آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت است.

او با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز گفت: برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین، آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند فعالیت کند و باید همه دستگاه‌ها برای رسیدن به این سند به آموزش و پرورش یاری برسانند.

سردار سلیمانی گفت: در سند ۱۰ ساله سپاه نیز برنامه‌ریزی‌های برای فرد از سنین کودکی و از مهد کودک تا دانشگاه و خانواده، طراحی شده که برای رسیدن به اهداف این سند یک نقشه راه نیاز است و هنوز این نقشه راه تدوین نشده و باید با مشارکت آموزش و پرورش استان‌ها نقشه راه تدوین و از سال آینده طرح‌ها اجرایی شود.

در این نشست فرحناز قائد امینی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به تعامل این اداره کل با بسیج، گفت: در راستای تحول سند بنیادین کار‌های خوبی، با همکاری بسیج فرهنگیان از جمله برگزاری دوره معلم تراز انقلاب و آموزش معلمان بسیجی برگزار شده است.

او افزود: برگزاری اردو‌های راهیان نور، نمایشگاه‌های دفاع مقدس و یادوراه شهدا نیز با همکاری بسیج دانش‌آموزان و فرهنگیان در استان انجام می‌شود.

وقائد امینی اظهار داشت: در زمان شیوع کرونا نیز توسط سپاه و معلمان بسیجی، فعالیت‌های خوبی در حوزه آموزش دانش‌آموزان در مناطق کمتر برخوردار انجام شده است.

امسال ۲۱۰ هزار دانش‌آموز در مدارس استان چهارمحال و بختیاری به صورت نیمه حضوری و غیر حضوری مشغول تحصیل هستند.

 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار