هزار ناشنوا و کم شنوا زیرپوشش بهزیستی سبزوار

رئیس اداره بهزیستی سبزوار گفت: هزار و ۱۵ ناشنوا و کم شنوای شناسایی شده در این شهرستان از خدمات آموزشی و توان بخشی ابن نهاد بهره‌مند هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مرضیه کسرایی فر رئیس اداره بهزیستی سبزوار به مناسبت روز جهانی ناشنوایان گفت: از مجموع بیش از هشت هزار معلول در سبزوار یک هزار و ۱۵ نفر آن‌ها افراد ناشنوا و کم شنوا هستند.

او افزود: یک مرکز آموزشی و توان بخشی خانواده و کودکان ناشنوا و کم شنوای زیر ۶ سال در سبزوار فعال است که ماهیانه ۶ میلیون و ۲۴۰ هزار ریال به هر یک از این کودکان دارای معلولیت شنوایی، یارانه پرداخت می‌شود.

 بیشتر بخوانید


رئیس اداره بهزیستی سبزوار ادامه داد: این نهاد علاوه بر ارائه خدمات توان بخشی به افراد ناشنوا و کم شنوا زمینه تحصیل رایگان آن‌ها را در دانشگاه‌ها فراهم کرده است.

کسرایی فر بیان کرد: سال گذشته ۱۰۵ میلیارد ریال تسهیلات برای ۷۷۳ فرصت شغلی به مددجویان بهزیستی سبزوار پرداخت شد که ۴۰ مورد از این تسهیلات به افراد ناشنوا و کم شنوا تعلق گرفت.

او تصریح کرد: علاوه بر توانمندسازی معیشتی، توانمندسازی فرهنگی و اجتماعی افراد زیرپوشش بهزیستی نیز به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از اولویت‌های این نهاد است.

انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.