نیمی از مخازن سدهای کشور خالی است

در شروع سال آبی جدید میزان ذخایر آب در سدها به ۲۷ میلیارد و ۶۶۰ میلیون مترمکعب رسیده که با این اوصاف حدود نیمی از مخازن سدهای کشور پر و نیمی خالی است.

نیمی از مخازن سدهای کشور خالی استبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق آخرین گزارش رسمی دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران که مربوط به آمار بهره‌برداری از سد‌های مخزنی کشور تا تاریخ ۲۸ شهریور ماه امسال است، ظرفیت کل مخازن سد‌ها بر اساس آخرین هیدروگرافی ۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب است و درصد پرشدگی سد‌ها ۵۵ درصد است.

کل ورودی آب از ابتدای مهرماه ۹۸ تا ۲۸ شهریورماه ۹۹ (سال آبی ۹۸-۹۹) برابر با ۵۵ میلیارد و ۷۸۰ میلیون مترمکعب بوده که نسبت به ورود ۸۹ میلیارد و ۱۴۰ میلیون مترمکعبی مدت مشابه سال آبی قبل از آن، شاهد کاهش ۳۷ درصدی ورودی آب به مخازن سد‌های کشور بوده‌ایم.


بیشتر بخوانید


همچنین به تبع کاهش میزان ورودی به سد‌های کشور، خروجی آب از سد‌ها نیز با کاهش قابل توجه مواجه بوده به طوری که در این مدت ۵۶ میلیارد و ۴۸۰ میلیون مترمکعب خروجی آب از سد‌های کشور را شاهد بوده‌ایم که در مقایسه با خروجی ۸۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعبی آب در مدت مشابه سال آبی قبل از مخازن سد‌های کشور، شاهد کاهش ۳۰ درصدی در این بخش هستیم.

آخرین وضعیت سد‌های کشور نشان می‌دهد که در شروع سال آبی جدید میزان ذخایر آب در سد‌ها به ۲۷ میلیارد و ۶۶۰ میلیون مترمکعب رسیده که با این اوصاف حدود نیمی از مخازن سد‌های کشور پر و نیمی خالی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار