پلمب قلیان سراها در سیرجان

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان گفت: به دلیل رعایت نکردن دستور العمل های بهداشتی برای مبارزه با ویروس کرونا ۵۲ مرکز توزیع قلیان در سیرجان پلمب شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  سهراب بهاالدینی، سرپرست فرمانداری سیرجان، در مراسم تقدیر از فعالیت‌های بازرسان و کارشناسان بهداشت محیط شهرستان سیرجان، ضمن تبریک روز جهانی بهداشت محیط، گفت: فرصتی پیش آمده تا به مناسبت روز جهانی بهداشت محیط از تلاش‌های شبانه روزی و خستگی ناپذیر بازرسان و کارشناسان بهداشت محیط شهرستان به ویژه در دوران همه گیری شیوع ویروس کرونا قدردانی کنیم.

او با بیان اینکه فعالیت بازرسان بهداشت محیط در مقابله با ویروس کرونا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: نظارت‌های بازرسان بهداشت محیط کمک بسیار موثری برای کنترل و مقابله با شیوع ویروس کرونا است.

غلامعباس محمدی رییس دانشکده علوم پزشکی شهرستان سیرجان نیز با اشاره به اینکه واحد بهداشت محیط از واحد‌های پرتلاش و تاثیرگذار بر سلامت جامعه هستند، افزود: وظایف بازرسان بهداشت محیط بخصوص در زمان بحران ویروس کرونا بسیار مهم و حساس است و انجام وظیفه دقیق و مسئولانه ی آن‌ها می‌تواند زمینه ساز ترویج بهداشت تغذیه و بهداشت عمومی در جامعه باشد.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت شهرستان سیرجان در این مراسم گفت: از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون بیش از ۲۲ هزار بازرسی و نظارت ویژه به منظور حفظ و ارتقای سلامت مردم، به همت بازرسان بهداشت محیط شهرستان سیرجان صورت گرفته است.

محمد موقری پور با بیان اینکه ۵۲ مرکز توزیع قلیان پلمب شده است، افزود: رعایت دستورالعمل های بهداشتی و تعطیلی صنف‌های پرخطر مانند، قلیان سرا‌ها و بیرون بر‌ها در شهرستان برای مبارزه با ویروس کرونا ضروری است.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیرجان با بیان اینکه ۱۷۰ واحد صنفی متخلف پلمب شدند، تصریح کرد:آموزش‌های فردی در صنوف و توزیع بروشور‌های آموزشی و بهداشتی در خصوص کرونا ویروس هم از دیگر مواردی است که به همت بازرسان بهداشت محیط سیرجان انجام‌شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار