مدیرکل آموزش و پرورش استان قم؛

مشکلات سامانه شاد برای دانش‌آموزان قمی حل می‌شود

شیخ الاسلام گفت:باوجود ۲۷۳ هزار دانش‌آموز که در یک بازه زمانی وارد بستر شاد می‌شوند که در استفاده هم‌زمان همه کاربران از این فضا ممکن است با مشکلاتی روبه‌رو شویم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،حمیدرضا شیخ‌الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به بازگشایی غیرمنتظره مدارس گفت: روز چهارشنبه ستاد ملی مقابله با کرونا دستورالعملی را به سراسر استان‌ها ابلاغ کرد که بر این اساس که سراسر استان‌ها را در بازگشایی مدارس در وضعیت قرمز قرار داد و با توجه به ماندگاری این بیماری تصمیم‌گیری بر بازگشایی مدارس به‌صورت یکپارچه گرفته شد و استان‌ها نیز ملزم به رعایت دستورالعمل ستاد شدند.

شیخ الاسلام  با تأکید بر اختیاری بودن حضور دانش‌آموزان در مدارس در زمان آغاز سال تحصیلی با توجه به دغدغه و صلاح‌دید خانواده‌ها تصریح کرد: کلاس‌های درس با رعایت کلیه دستورالعمل های بهداشتی دوگروهی و در برخی از کلاس‌ها نیز با آمار دانش‌آموزی بیش از سقف دستورالعمل ها به سه گروه تقسیم شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم از فعالیت ۱۶ هزار نفر از معلمان استان در خط مقدم بحث آموزش خبر داد و ابراز کرد: با مدیریت مدیران مدارس فاصله‌گذاری متناسب با دستورالعمل‌های بهداشتی به‌طور کامل رعایت شد و فاصله هر دانش‌آموز در یک میز و نیمکت حدود یک متر و ۲۰ سانت تعیین‌شده است.

شیخ الاسلام  با اشاره به راه‌اندازی برنامه شاد با آیتم‌های جدید عنوان کرد: برنامه شاد توسط صاحب‌نظران علم و فناوری کشور و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در بازه زمانی محدود ایجاد شد که با ارائه برنامه‌های آموزشی و جمع‌بندی دروس در پایان سال تحصیلی همچنین پوشش میلیونی دانش‌آموزان اقدام بسیار خوبی بود.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان قم یکی از مشکلات کاربران را عدم اتصال به‌موقع این شبکه بیان کرد و گفت: باوجود ۲۷۳ هزار دانش‌آموز که در یک بازه زمانی وارد بستر شاد می‌شوند بحث زیرساخت‌ها مطرح می‌شود که باوجود گسترش پهنای باند، در استفاده هم‌زمان همه کاربران از این فضا ممکن است با چنین مسائلی روبه‌رو شویم.

شیخ الاسلام برآورد ستاد مقابله با کرونا را در رعایت دستورالعمل های بهداشتی مدارس استان ۹۲ درصد اعلام کرد و گفت: در بحث مطالبه گری در صورت مشاهده هرگونه نقصانی باید دستگاه مربوطه برای پاسخگویی در حیطه خود ورود پیدا کند در واقع برای مطالبه گری باید سهم هر دستگاهی مشخص شود.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اولویت مشکلات اقتصادی و معیشتی خانواده‌ها گفت: آموزش و پرورش پیگیر ایجاد بستر و شرایط بهتر آموزشی است، به‌گونه‌ای که در دریافت هزینه‌های مدارس خاص علیرغم هزینه‌های مصوب دیگر استان‌ها حداقل‌ها را در نظر گرفته و از طرفی کیفیت و عملکرد آموزشی را بالابرده‌ایم.

شیخ‌الاسلام مردم را رکن اصلی در کیفیت ارائه خدمات آموزشی دانست و افزود: آموزش و پرورش دستگاه حاکمیتی صرف نبوده بلکه جزء وزارتخانه‌های دستگاه دولتی و مردمی است که اگر کمک مردم نباشد حضور دانش‌آموزان همچنین کیفیت آموزش مطلوب را نخواهیم داشت.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان امسال توزیع کتب درسی در کمترین زمان و بهترین شرایط با مدیریت مدیران مدارس استان انجام شد، همچنین مواردی نیز جزء نواقصی‌های کتاب‌ها بوده که در دستور کار تولید سازمان پژوهش وزارت آموزش‌وپرورش قرار دارد.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در پایان با بیان ممنوع بودن آموزش حضوری دانش‌آموزان در فضای مدارس خاطرنشان کرد: قطعاً جایگزینی برای آموزش حضوری از منظر تأثیر و ارتباط عاطفی بین دانش‌آموز و معلم وجود ندارد، اما باوجود شرایط حاکم بر کشور والدین عزیز در این مورد طبق صلاح‌دید خود عمل کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار