دوران دفاع مقدس اوج مظلومیت ملت ایران در برابر همه ابرقدرت‌های جهانی بود

عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین (ع) گفت: دوران دفاع مقدس اوج مظلومیت ملت ایران در برابر همه ابرقدرت‌های جهانی بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، سیف اله ایمانی عصر شنبه در آیین بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس که در گروه ۲۴ بعثت نیروی زمینی سپاه برگزار شد افزود: رژیم بعث عراق با پشتیبانی کشور ابرقدرت جهانی با استفاده گسترده از سلاح‌های شیمیایی جنایات هولناکی را رقم زد که با سکوت مرگبار جوامع جهانی همراه بود.

او اظهار داشت: رژیم عراق با توجه به ممنوع بودن استفاده از سلاح‌های شیمیایی به جنایت استفاده از این سلاح دامن زد و بسیاری از رزمندگان و مردم شهر‌ها و روستا‌های مرزی کشور ما و عراق را شهید و مجروح کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین (ع) گفت: کشور‌های غربی با اینکه می‌دانستند سلاح شیمیایی در جنگ ممنوع است، ولی این سلاح‌ها را در اختیار رژیم بعث عراق قرار دادند تا به این طریق بتوانند ملت ایران را در جنگ هشت ساله شکست دهند.

او اظهار داشت: رزمندگان اسلام در دوران هشت ساله دفاع مقدس تکنیک‌ها و تاکتیک‌های جنگ نوین را با توکل به خدا فرا گرفتند و در مقابل حملات شیمیایی دشمن دفاع کردند.
او بیان کرد: در جریان باز پس گیری فاو توسط ارتش عراق با استفاده بی وقفه این رژیم از سلاح‌های شیمیایی ممکن شد و گرنه هیچ قدرتی قادر به شکست رزمندگان اسلام در این منقطه راهبردی نبود.

ایمانی با اشاره به اینکه رزمندگان اسلام با سلاح ایمان و تقوا در مقابل دشمن ایستادگی کردند افزود: اگر سلاح ایمان و تقوا نبود دشمنان بر ملت ایران غلبه می‌کردند و راز و رمز پیروزی ملت ایران در جنگ هشت ساله روحیه ایثار و مقاومت و شهادت طلبی بود که باید همچنان در نسل جوان و نوجوان این کشور زنده بماند.

در حاشیه این مراسم، نمایشگاهی از تجهیزات و وسایل مقابله با سلاح‌های جنگ نوین در معرض بازدید مهمانان قرار گرفت و رزمندگان گردان سلمان گروه ۲۴ بعثت نیروی زمینی سپاه به تمرین رفع آلودگی شیمیایی از منطقه آلوده فرضی پرداختند.

در این مراسم فرمانده هان نظامی و انتظامی و سرپرست فرمانداری بروجرد و جمعی از مسئولان حضور داشتند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.