تشکیل کار گروه نظارت بر وضعیت رهن و اجاره مسکن در آباده

فرماندار شهرستان آباده، گفت: به منظور کنترل وضعیت بازار رهن و اجاره مسکن در آباده کارگروهی ویژه تشکیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، زین العابدین نیک مرام فرماندار شهرستان آباده، گفت: نرخ رهن و اجاره بها در شهرستان آباده نسبت به پارسال  ۱۵درصد افزایش یافته است و دریافت هرگونه رهن و اجاره بها در دفاتر مشاوران املاک آباده خارج از نرخ مصوب جرم  محسوب شده  و در صورت ارتکاب به مراجع قانونی ارجاع می شود.

او، با اشاره به  لزوم اخذ کد رهگیری برای قراردادهای رهن و اجاره، بیان کرد: مشاوران املاک ملزم به ارسال یک نسخه از قراردادها به اتاق اصناف شهرستان آباده هستند.

نیک مرام با اشاره به اینکه قیمت گذاری رهن و اجاره مسکن در فضای مجازی تخلف بوده، تصریح کرد: قراردادهای رهن و اجاره بر اساس مصوبه ستاد مدیریت بحران شهرستان آباده تا پایان فصل پاییز تمدید شده است.

علی صداقت کیش فعال بازار مسکن در آباده نیز دلیل افزایش قیمت مسکن در آباده را افزایش قیمت مصالح و زمین دانست و  ادامه  داد: اگر قیمت ها نسبت به  پارسال ثابت می ماند و یا افزایش کمی داشت با این افزایش بی رویه قیمت مسکن در آباده مواجه نبودیم.

علیرضا یکی از شهروندان آباده ای گفت:  ۷ماه است که به دنبال خانه برای رهن و اجاره در آباده می گردد.

او، بیان کرد: خانه ای که در سال ۹۸ نرخ رهن آن ۵۰ میلیون تومان با ماهی ۵۰۰ هزار تومان بود امروز با ۱۰۰میلیون تومان رهن و ماهیانه ۱ میلیون تومان اجاره داده می شود.

این شهروند آباده ای تصریح کرد: صاحب خانه ها در پاسخ به افزایش نامتعارف قیمت مسکن تنها به موضوع افزایش نرخ دلار و سکه اشاره می کنند.

شهرستان آباده در شمال فارس واقع شده که فاصله مرکز آن با شیراز حدود ۲۷۶ کیلومتر است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.