۲هزار و ۳۷۱ داوطلب کرمانشاهی در آزمون وکالت با یکدیگر رقابت کردند

آزمون وکالت سال ۱۳۹۹ قوه قضائیه همزمان با سراسر کشور، امروز (چهارم مهر) در کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ پیمان صیادان رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه استان کرمانشاه گفت: آزمون وکالت  قوه قضائیه با شرکت بیش از ۸۵ هزار نفر در سطح کشور برگزار شد تا در نهایت از این تعداد هفت هزار نفر با گذراندن آزمون شفاهی و دوره کارآموزی به جمع وکلای قوه قضائیه اضافه شوند.

او تعداد داوطلبین شرکت کننده از استان کرمانشاه در این آزمون را ۲۳۷۱ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۰۱۴ نفر مرد و ۱۳۵۷ نفر زن هستند.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان کرمانشاه تاکید کرد: این آزمون توسط سازمان سنجش و در دو حوزه امتحانی دانشگاه رازی و دانشگاه صنعتی کرمانشاه با رعایت کامل  دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.

او بیان کرد: پس از برگزاری آزمون کتبی از سه برابر ظرفیت قبول شدگان نهایی دعوت به عمل خواهد آمد تا در آزمون شفاهی (مصاحبه) شرکت کنند.

صیادان اضافه کرد: در این راستا از مجموع ۸۵ هزار نفری که در کشور در آزمون شرکت کرده‌اند، حدود ۲۱ هزار نفر برای مرحله بعد که آزمون شفاهی خواهد بود دعوت خواهند شد تا در نهایت هفت هزار نفر از آن‌ها بصورت قطعی پذیرش شوند.

او افزود: در استان کرمانشاه نیز از ۲۳۷۱ داوطلب شرکت کننده، ۳۶۰ نفر به مرحله دوم (آزمون شفاهی) راه پیدا می‌کنند تا در نهایت ۱۲۰ نفر از این تعداد قبول قطعی شوند.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان کرمانشاه با بیان اینکه مرحله دوم آزمون احتمالا تا پایان امسال برگزار شود، اعلام کرد: ۱۲۰ نفری که بصورت قطعی در کرمانشاه پذیرش می‌شوند، باید پس از قبولی، ۱۸ ماه دوره کارآموزی طی کنند.

او گفت: در حال حاضر حدود ۷۰۰ نفر وکیل پایه یک مرکز وکلاء، کارشناسان رسمی و مشاوران قوه قضائیه در کرمانشاه فعال هستند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار