کشف ۱۲۵ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق در کردستان

فرمانده انتظامی کردستان گفت:طی ۶ ماهه نخست امسال ۱۲۵ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق در استان کردستان کشف شد،که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،سردار علی آزادی فرمانده انتظامی کردستان گفت: ماموران انتظامی استان کردستان در راستای مبارزه با پدیده شوم قاچاق کالا پس از کشف انواع کالا یک هزار و ۲۹۹ پرونده را تشکیل و به مراجع قضایی معرفی کرده‌اند.

او با بیان اینکه ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده ۴۳ پرونده بیش از پنج میلیارد ریال و ۱۷ پرونده نیز بالای یک میلیارد ریال برآور شده است افزود: این پلیس در راستای مبارزه با این پدیده موفق شده ۲۶ باند را منهدم کند.

سردار آزادی همچنین تعداد افراد دستگیر شده در ارتباط با کالا‌های قاچاق کشف شده را یک هزار و ۱۳۸ نفر متهم و وسایل نقلیه توقف شده را ۴۶۸ دستگاه اعلام کرد.

فرمانده انتظامی کردستان با بیان اینکه استان در کشف برخی از اقلام شاهد افزایش آمار بوده است یادآور شد: این اقلام شامل فرآورده‌های سوختی قاچاق به میزان یک میلیون ۳۷۵ لیتر با ۱۹۲ درصد رشد، لوازم خانگی با ۲ هزار و ۹۹۸ دستگاه با ۱۹ درصد رشد، پارچه قاچاق به مقدار ۱۵۰ هزار متر مربع با ۳۰ درصد رشد است.

او گفت: موارد دیگری نیز در این استان کشف شده که سیگار به میزان سه میلیون و ۹۹۲ هزار نخ، لوازم صوتی و تصویری به میزان یک هزار و ۶۱۳ دستگاه، تلفن همراه به تعداد ۴۵۹ دستگاه، برنج مقدار ۱۸ تن، چای به میزان حدود سه تن و لوازم آرایشی به میزان ۴۳۰ هزار عدد از جمله آن‌ها است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.