حضرتی مطرح کرد؛

رقابت بیش از ۱۱ هزار نفر در آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران

معاون پرستاری وزارت بهداشت از شرکت ۱۱ هزار و ۴۴۷ نفر از پرستاران در نخستین آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت صبح امروز در بازدید از حوزه‌های آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاری اظهار کرد: اولین آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاری با همکاری سازمان سنجش پزشکی، بورد تخصصی، اعضای هیئت علمی و روسای دانشگاه‌ها و با رعایت کامل دستور العمل‌های بهداشتی در حوزه‌های مختلف برگزار شد.در این آزمون ۱۱ هزار و ۴۴۷ نفر از پرستاران در مقاطع کارشناسی به بالاتر شرکت کرده‌اند که از این تعداد  ۹ هزار و ۹۹ نفر زن و ۲ هزار و ۳۴۸ نفر مرد هستند.

او افزود: هدف از برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاری، سنجش پرستاران از نظر صلاحیت‌های علمی و حرفه‌ای و دادن خدمات بهتر و با سطح کیفی بالاتر به بیماران است.

صدور تاکنون ۳۲ هزار پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاری 

حضرتی گفت: درحال حاضر ۳۲ هزار پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاری صادر شده است و داشتن پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاری برای افرادی که متقاضی فعالیت در حوزه پرستاری در منزل و گرفتن پست‌های مدیریتی هستند، الزامی است.


بیشتر بخوانید

او با بیان اینکه از سال ۹۶ آزمون صلاحیت حرفه‌ای برگزار می‌شود، تاکید کرد: سوالات آزمون صلاحیت‌های حرفه‌ای‌ در چهار حیطه طراحی شده است  و امروزه هیچ کار بهداشتی، درمانی و آموزشی به دلیل شیوع بیماری کرونا متوقف نشده است.

 حضرتی در پاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان یادآوری کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام گرفته قرار است قسمت اجرایی آزمون صلاحیت حرفه‌ای بر عهده سازمان نظام پرستاری قرار بگیرد و معاونت پرستاری وزارت بهداشت نقش نظارتی بر روند انجام این آزمون را دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
وسط كرونا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار