در آیین افتتاح موزه دفاع مقدس البرز مطرح شد:

باغ‌موزه دفاع مقدس باید از انحراف تاریخ دفاع مقدس جلوگیری کند

امام جمعه کرج گفت: باغ‌ موزه دفاع مقدس مرکزی در جهت نشر معارف جنگ و جلوگیری از انحراف و تحریف است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، آیت الله حسینی همدانی، امام جمعه کرج با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در ارتباط تصویری با شرکت‌کنندگان در آئین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس،گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار خطر تحریف واقعیات دفاع مقدس را جدی است بنابراین لازم است که به ابعاد مختلف آن نظر کرد و از جهات مختلف موردبررسی قرارداد.

 امام جمعه کرج با اشاره به جنگ‌های رایج در این دوره، افزود: جنگ‌های شناختی، ادراکی، هیبریدی، روایت‌ها، حکایت‌ها و امثال‌ آن ها  از جنگ‌های رایج در این دوره است که اصلی‌ترین راهبرد این جنگ‌ها تحریف است.

آیت الله حسینی همدانی بابیان این که دشمن تیغ تحریف خود را به این در گران‌قدر رسانده و ما باید از آن حفاظت و سیانت کنیم، گفت: در رابطه با این گنجینه‌ی زرین به تعبیر رهبر معظم انقلاب که در اختیار ماست مسئول هستیم و باید به آن بپردازیم.

امام‌جمعه کرج بابیان این که جنس تحریف فرهنگی و در اصل نوعی کار فرهنگی است، گفت: مقابله با جریان تحریف نیز باید فرهنگی است بنابراین  یکی از کارهای مانا که دفاع مقدس را حفظ می‌کند و فواید متعدد فرهنگی دارد، باغ‌موزه‌های دفاع مقدس است.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر این که حفظ دوران درخشان  و نورانی دفاع مقدس از وظایف باغ‌ موزه دفاع مقدس است،افزود: باغ‌موزه دفاع مقدس باید از انحراف تاریخ دفاع مقدس جلوگیری کند بنابراین  طراحی و برنامه‌ریزی برای این مجموعه سود است چراکه نوعی سرمایه‌گذاری برای نسل آینده است.

او گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را مجموعه‌ای در جهت مقابله با تحریف و انحراف در دفاع مقدس برشمرد و گفت: باغ‌موزه دفاع مقدس مرکزی در جهت نشر معارف جنگ و جلوگیری از انحراف و تحریف است.

نماینده ولی‌فقیه در البرز گفت: باغ موزه دفاع مقدس باید مرکز هدایت و نشر معارف اهل‌بیت و ارزش‌های دفاع مقدس باشد که ارزش‌های دفاع مقدس در حقیقت تحقق‌یافته و مصداقی شدن ارزش‌ها و دستورات اهل‌بیت و مکارم قرآن و پیامبر است.

آیت‌الله حسینی همدانی در خاتمه بابیان این که باغ‌موزه دفاع مقدس البرز در مسیر تردد ۱۴ استان کشور است، گفت: باید این مرکز، نشر معارف صحیح و حقیقی دفاع را در این منطقه وسیع کند.

او افزود: فاز نخست باغ‌موزه دفاع مقدس استان البرز روز چهارشنبه هم زمان با سومین روز از هفته دفاع مقدس هم‌زمان با باغ‌موزه‌های ۷ استان دیگر توسط رئیس مجلس شورای اسلامی به بهره‌برداری رسید.

انتهای  پیام / ر.ن

 

برچسب ها: دفاع مقدس ، باغ موزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.