معاون سازمان امور مالیاتی:

دستگاه قضا در اخذ داده‌های اطلاعاتی به کمک سازمان مالیات می‌آید

خانی از ورود دستگاه قضا به موضوع اخذ داده های اطلاعاتی مورد نیاز سازمان مالیات از دستگاه های مختلف خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، هادی خانی معاون فناوری های سازمان امور مالیاتی در برنامه گفتگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر درباره کسب داده های اطلاعاتی از دستگاه‌ها اظهار کرد: در گذشته نزدیک به یک میلیارد و ۴٠٠ میلیون دیتا از دستگاه‌ها گرفتیم که در اختیارمان است، ولی بین ٣٠تا ۴٠درصد این دیتاها کیفیت لازم را ندارند.

او ادامه داد: دستگاه های مختلف در خصوص ارائه مابقی داده های مورد نیاز سازمان مالیات ، بهانه‌های مختلفی از جمله موضوع قوانین و مقررات داخلی خود را برای عدم همکاری با سازمان مالیاتی مطرح می کنند.

خانی گفت: در همین راستا سازمان مالیات پیگیری‌هایی انجام داد و در این خصوص به مصوباتی از ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی استناد کردیم. قانون مالیات‌های مستقیم به صراحت این تکلیف را به سازمان‌ها داده است و در قانون بودجه ٩٩ هم بعضی تکالیف به خصوص درباره بانک‌ها وجود دارد. بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری باید تراکنش‌های مالی را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهند.

این مقام مسئول گفت: از جنبه قانونی و مقرراتی با مصوبه ای که ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی صادر کرده است همه دستگاه‌ها  ملزم به همکاری با سازمان امور مالیاتی هستند و بهانه‌ای وجود ندارد. از طرفی دستگاه‌ها  عنوان می کنند مشکل  زیر ساختی برای ارائه داده دارند.

خانی تصریح کرد:ما هم اعلام کردیم که به ایجاد زیر ساخت‌ها کمک می‌کنیم. در موضوع وب سرویس‌ها و تبادل داده، تیم فنی ما آماده کمک است.

او اضافه کرد: اگر به اینجا رسیدیم که اعلام می‌کنیم که دستگاه‌های نظارتی و قضایی وارد موضوع شده اند به دلیل این است که راه‌های تعامل و همکاری را طی کرده ایم.

خانی در هشداری به دستگاه‌های متخلف هم تصریح کرد: دستگاه‌هایی هستند که اسم شان را اعلام نکردیم، ٣۴دستگاه اعلام کردند که همکاری می‌کنند و دیتاهای خود را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌دهند. ما هم مهلت دادیم که فعلا موضوع را قضایی نمی‌کنیم تا اطلاعات بدهند امیدوارم دستگاه‌ها پای کار باشند در غیر این صورت به لیست ١٢تایی دستگاه های متخلف معرفی شده، ٣٢دستگاه دیگر اضافه خواهند شد.

لزوم تبادل دوسویه دستگاه‌ها و سازمان مالیات در ارائه اطلاعات

در ادامه برنامه محمدرضا جعفریان مشاور عالی امور مالیاتی اتاق اصناف در خصوص دلایل ارائه ندادن اطلاعات مورد نیاز سازمان امور مالیاتی اظهار کرد:  اگر قرار است مودیان را  به سازمان مالیات معرفی کنیم و داده های اطلاعاتی را در اختیار این سازمان قرار دهیم باید تبادل اطلاعات دو طرفه باشد.

او ادامه داد: اگر ما از سازمان امور مالیاتی اطلاعاتی بخواهیم که چقدر در استان‌ها مالیات می‌گیرد و بخواهیم اطلاعات بستانکاری را داشته باشیم به ما اطلاعاتی داده نمی‌شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار