رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی:

نرخ تورم در خراسان رضوی ۳۱ درصد است

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه در این استان طی شهریور ماه امسال ۳۱.۳ درصد بود که در مقایسه با ماه قبل از آن ۳.۴ درصد افزایش داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا جمشیدی رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه در شهریور ماه امسال در نقاط شهری استان ۲۹.۸ و در نقاط روستایی ۳۶.۹ درصد بود که نسبت به ماه قبل از آن در نقاط شهری سه درصد و در نقاط روستایی ۴.۹ درصد افزایش داشت.

او افزود: نرخ تورم برای خانوار‌های خراسان رضوی در شهریور ماه امسال ۳.۲ درصد بود که نسبت به ماه قبل از آن چهار دهم درصد افزایش داشت که این شاخص برای خانوار‌های شهری استان ۳.۱ و برای خانوار‌های روستایی ۳.۷ درصد بود و به ترتیب چهار دهم و پنج دهم درصد افزایش داشت.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی ادامه داد: نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به شهریور امسال برای کل خانوار‌های خراسان رضوی ۲۳.۳ درصد بود که در مقایسه با مرداد ماه امسال یک دهم درصد کاهش داشت، این شاخص برای خانوار‌های شهری استان ۲۲.۴ درصد و برای خانوار‌های روستایی ۲۶.۹ درصد بود که در نقاط شهری یک دهم درصد کاهش و در نقاط روستایی نیز بدون تغییر بوده است.


بیشتر بخوانید

جمشیدی بیان کرد: تورم نقطه به نقطه برای کل خانوار‌های استان در شهریور ماه امسال در گروه خوراکیها، آشامیدنی‌ها و دخانیات ۳۴.۸ واحد، پوشاک و کفش ۴۳ واحد، مسکن ۱۴.۹ واحد و گروه بهداشت و درمان ۲۲ واحد بود، همچنین شاخص قیمت کالا‌ها و خدمات مصرفی در این ماه برای کل خانوار‌های استان ۲۳۳.۳، خانوار‌های مناطق شهری ۲۲۵.۵ و خانوار‌های روستایی ۲۶۷.۲ بود.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.