سپهرزاد: لیگ دو و میدانی تنها منبع درآمد ورزشکاران است/ فشردگی مسابقات باعث اُفت رکورد‌ها شد

کارشناس دو و میدانی درباره عملکرد ورزشکاران در رقابت‌های لیگ برتر توضیحاتی را ارائه کرد.

هادی سپهرزاد کارشناس دو و میدانی کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ارزیابی خود از رقابت های لیگ برتر اظهار کرد: به نظرم  برگزاری لیگ دو و میدانی در شرایط کرونایی خوب بود و نتایج خوبی هم  در برخی از ماده‌ها  به دست آمد.

او ادامه داد:  تنها در آمد دوندگان کشورمان از شرکت در مسابقات باشگاه‌های کشور به دست می‌آید و برگزاری لیگ دو و میدانی شور و هیجان خوبی در دوندگان ایجاد کرده است.

سپهرزاد درباره اُفت رکورد در لیگ دو و میدانی گفت: فشردگی لیگ دو و میدانی باعث شده است که ورزشکاران خوب ریکاوری نکنند و آن‌ها زمان زیادی نیاز دارند تا در شرایط ایده آل تمرین کنند.

مهسا میرزا طبیبی رکورد خود را مدیون مربی اش است 

کارشناس دو و میدانی درباره اینکه رکورد ۴ متری پرش با نیزه مهسا میرزا طبیبی در لیگ دو و میدانی اظهار کرد: به نظرم  میرزا طبیبی این رکورد را مدیون محسن ربانی است و این مربی در شرایط کرونایی که ورزشگاه‌ها تعطیل بود شاگردان خود را رها نکرد و تمرینات آن ها را زیر نظر گرفت. ارشیا مقدسی شاگرد ربانی هم توانست رکورد نوجوانان و جوانان را بشکند.

سپهر زاد بیان کرد:  مربیان دو و میدانی شرایطی را ایجاد کرده اند تا ورزشکاران تمرین کنند و نتایج لازم را به دست آورند. فتحی گنجی دونده کشورمان رکورد جوانان را در لیگ دو و میدانی شکست و طیبی هم در پرتاب وزنه ۱۹.۴۲ رکورد زد. مهدی پیرجهان هم  با نتیجه ۴۹.۸۷ رکورد خوبی به ثبت رسانده است.

او درباره انتقاد دوندگان از وضعیت ورزشگاه آفتاب انقلاب گفت: این ورزشگاه از لحاظ کیفی به صورتی است که باد منفی در آنجا می‌وزد و این موضوع باعث می‌شود در دو‌های ۱۰۰، ۲۰۰، ۴۰۰ و ۱۵۰۰ متر رکورد قابل قبولی به دست نیاید.

رکورد شیری دور از ذهن نبود 

مربی دو و میدانی درباره عملکرد شاگردانش در لیگ دو و میدانی بیان کرد: علی فتحی گنجی مدتی پیش به کرونا مبتلا شد و ۲۰ روز تمرین نکرد و بعد از آن فقط در لیگ دو و میدانی مسابقه داد. البته رکوردش قابل قبول بود. بهنام شیری سال خوبی را پشت سرنگذاشت و اتفاقاتی برای او در بلاروس رخ داد که توانایی پشت سرگذاشتن ۲ مسابقه متوالی را نداشت. رکورد شیری دور از ذهن نبود. علی ثمری بعد از عمل جراحی آرنج دستش تمریناتش را شروع کرد، اما عمل او موفق نبود.

او تصریح کرد: مسئولان فدراسیون دو و میدانی تلاش خود را می‌کنند که مسابقات باشگاه‌های کشور را برگزار کنند تا ورزشکاران با شرکت در این مسابقات کسب درآمد کنند و یک بخشی از مشکلاتشان حل شود. در سال‌های اخیر بی توجهی مدیریت باعث شده که دوندگان دلسرد شوند و ورزشکاران شرایط سختی را پشت سر بگذرانند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار