هیجان انگیزترین جاذبه های مشهد

هزاران مسافر در ایام تعطیلات به قصد زیارت و گردش به شهر مشهد سفر می کنند.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مشهد قطب گردشگری ایران است. هزاران مسافر در ایام تعطیلات به قصد زیارت و گردش به این شهر سفر می کنند. اگر شما هم دوست دارید در سفرتان، هیجان انگیزترین جاذبه های مشهد را تجربه کنید، کجا می روید؟ اگر اهل ماجراجویی باشید، در شهری با صدها مکان دیدنی و گردشگری، جاهای متفاوتی را انتخاب خواهید کرد.

یکی از پرترددترین خطوط پروازی کشور، پرواز تهران به مشهد است. فرودگاه بین‌المللی مشهد که به نام فرودگاه هاشمی‌نژاد نیز شناخته می‌شود بعد از فرودگاه مهرآباد تهران بیشترین ترافیک مسافر را دارد. از لحاظ تعداد پروازهای ورودی و خروجی روزانه، فرودگاه مشهد رتبه اول را در ایران دارد.مشهد به جهت اینکه قطب گردشگری مذهبی کشور به حساب می‌آید، ایرلاین‌های بزرگ ایران همه روزه بلیط هواپیما تهران به مشهد را عرضه می‌کنند.

قبل از اینکه اقدام به خرید بلیط هواپیما تهران مشهد کنید، می خواهیم شما را با هیجان انگیزترین جاذبه های مشهد آشنا کنیم:

چالیدره پرش از ارتفاع

سد چالیدره یکی از جاذبه های دیدنی اطراف مشهد است که اخیرا به محلی تفریحی تبدیل شده است. چالیدره در دامنه رشته کوه بینالود قرار گرفته و به خاطر آب و هوای دلپذیر آن در تمام فصول مسافران زیادی به آنجا می روند. شما در این سد امکان قایق سواری و ماهیگیری دارید. اما هیجان انگیزترین تفریح چالیدره، بانجی جامپینگ یا سقوط آزاد است. پرش از ارتفاع چهل متری با آدرنالین بالا را فقط در چالیدره می توانید تجربه کنید. نگران نباشید شما تحت حمایت هستید و فقط قرار است بر ترس خودتان غلبه کنید، پس با قدرت بپرید. همه نوع امکانات تفریحی در چالیدره وجود دارد از رستوران تا زیپ لاین، سد چالیدره در فاصله 18 کیلومتری مشهد است.

هیجان انگیزترین جاذبه های مشهد

چالیدره در دامنه رشته کوه بینالود

پارک پروفسور بازیما

یک مکان هیجان انگیز  برای کودکان در سفر مشهد، پارک پرفسور بازیما است. این مجموعه علمی به عنوان یک پارک موضوعی  است که به عنوان اولین پارک سفر به بدن انسان در ایران شناخته می شود. زمین شناسی، زیست شناسی و نجوم علومی هستند که کودکان و نوجوانان در سفر به بازیما تجربه می کنند. جذابیت این پارک نوین، سفر در زمان است. بچه ها سوار ماشین زمان می شوند تا به اول خلقت جهان بروند و از ابتدای آفرینش تا به امروز را خواهند دید. با زیر دریایی اکتشافی سری به دنیای زیر دریا می زنند. دستگاه شبیه ساز پرواز بر فراز شهر ، ژیروسکوپ فضایی بی وزنی، عبور از داخل دهان یک انسان غول پیکر و سفر درون اعضای بدن، از دیگر جاذبه های پارک بازیما است.

هیجان انگیزترین جاذبه های مشهد

پارک پروفسور بازیما در مشهد

اخلمد زیبا و باشکوه

 اگر اهل طبیعت گردی و گردش در محیط باز هستید، به منطقه اخلمد بروید. شک نکنید به یکی از زیباترین مکانهای خراسان رضوی خواهید رفت. این آبشار در اصل از چند آبشار بلند تشکیل شده است که  ارتفاع آن به  85 متر می رسد. اگر به گردشگاه اخلمد رفتید سری به روستای قدیمی اخلمد نیز در همین نزدیکی بزنید. اگر می خواهید شکوه آبشار اخلمد را لمس کنید، در زمستان سفر کنید. شما با مراجعه به سایت تریپ می توانید پرواز تهران به مشهد را برای سفر به اخلمد رزرو کنید. وقتی که سراسر آبشار یخ می بندد و کریستال های عظیم کل دیواره سنگی را می پوشاند.

هیجان انگیزترین جاذبه های مشهد

گردشگاه اخلمد در مشهد

دور از هیاهوی شهر

اگر دوست دارید دور از شهر و در آرامش اقامت کنید به روستای عنبران سفر کنید. نام روستای عنبران به واسطه بوی گیاهان معطر منتشر در محیط گذاشته شده است. خانه های روستای  به صورت پلکانی و با سنگ و چوب ساخته شده است. عموم خانه های عنبران  مجاور زمین های کشاورزی و باغ ها قرار دارند. این روستا نزدیک شهر مشهد است و از مکانهای پرطرفدار توریستی خراسان محسوب می شود. برای رسیدن به عنبران شما باید 26 کیلومتر راه طی کنید.  سپس از پارک جنگلی وکیل‌ آباد عبور می کنید، بعد به سمت طرقبه تغییر مسیر دهید تا به روستا نزدیک شوید.

فطیر مخصوص عنبران (زِرِن) و گلیم، سوغاتی اصلی  عنبران است. انواع رستوران و کافه در نزدیکی شما برای لذت بردن از سفر نیز وجود دارد.

هیجان انگیزترین جاذبه های مشهد

روستای عنبران در شهر مشهد

پاتیناژ روی یخ

اگر می خواهید در سفر به مشهد هیجان متفاوتی را تجربه کنید به پیست اسکیت روی یخ  بروید. شما در یکی از بزرگترین پیست های سرپوشیده اسکیت روی یخ خاورمیانه هستید. این مجموعه که با همکاری یک شرکت هلندی راه اندازی شده، تنها پیست اسکیت روی یخ ایران است. برای اولین تعطیلات بلیط هواپیما تهران مشهد تهیه کنید و خود را غرق هیجان کنید. تمامی تجهیزات لازم برای پاتیناژ بصورت رایگان در اختیار شما قرار می گیرد. پیست پاتیناژ در  مرکز تعطیلات سرگرمی و خرید پدیده شاندیز مشهد قرار دارد.

پرواز در آسمان مشهد

آیا به پرواز در اوج آسمان علاقه دارید؟ چه تجربه ای هیجان انگیزتر از پرواز مانند پرندگان خواهد بود؟ پاراگلایدر مشهد یک گزینه وسوسه انگیز برای شماست. قرار نیست شما در پرواز حرفه ای باشید. کافیست به باشگاه های پاراگلایدر و سقوط آزاد مشهد مراجعه کنید. به کمک مربی یا خلبان پاراگلایدر می توانید پرواز دلچسبی را  انجام دهید. شما بیش از هر مهارتی به باد موافق نیاز دارید تا حرکت چتر در آسمان راحت صورت بگیرد.

هیجان انگیزترین جاذبه های مشهد

پرواز در آسمان مشهد با پاراگلایدر

شناور در هوا


تونل باد صبا ایجاد محیطی برای سقوط آزاد است. و در واقع اولین و تنها تونل باد عمودی کشور است. اگر می خواهید یک تفریح ماجراجویانه در مشهد بروید، تونل باد صبا حتما یکی از گزینه هاست. برای شما که ترس پرش از ارتفاع دارید و احساس خطر می کنید، تونل باد جایگزین بی خطر و لذ بخشی است. سرعت باد متناسب با وزن افراد در یک محفظه استوانه ای تنظیم می شود. با شدت یافتن سرعت باد، افراد در محفظه به صورت شناور در هوا خواهند ماند.

سخن پایانی

خرید آنلاین بلیط هواپیما و چارتر با سامانه اینترنتی رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما Trip میتوانید خرید بلیط سیستمی و چارتری را از تمامی ایرلاین ها سریع و آسان تجربه کنید!

شما عزیزان می توانید برای دریافت اطلاعات در خصوص  قیمت بلیط هواپیما  به وب سایت تریپ مراجعه کرده و بلیط مقصد مورد نظر خود را با قیمت مناسب خریداری کنید.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار