رئیس اداره حفاظت محیط زیست اندیمشک:

زمین اندیمشک از زباله‌ها پاک شد

عیدی گماری گفت: طرح جمع اوری زباله‌ها در اندیمشک به مناسب روز جهانی پاکسازی زمین اجرا شد.

سعید عیدی گماری رئیس اداره حفاظت محیط زیست اندیمشک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: به مناسبت روز جهانی پاکسازی زمین با هدف افزایش مشارکت‌های مردمی، رها نکردن زباله در طبیعت به خصوص فیلتر سیگار، بطری‌ها و ماسک‌ها در دوران شیوع بیماری کرون طرح جمع آوری زباله اجرا شد.

او با بیان اینکه کارکنان و محیط بانان اداره محیط زیست اندیمشک اقدام به پاکسازی و جمع آوری زباله‌ها در پارک فدک شهرستان که در مجاورت منطقه حفاظت شده چهل پا قرار دارد، افزود: محیط زیست و منابع طبیعت فرصتی برای انسان است و حفاظت از آن‌ها برای تداوم زندگی بشر ضروری است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اندیمشک بیان کرد: علیرغم اهمیتی که محیط زیست برای بشر دارد، اما امروزه این فرصت ارزشمند به دست خود انسان‌ها در معرض نابودی قرار گرفته و استفاده از پلاستیک‌های یکبار مصرف و تولید زباله‌های پلاستیکی باعث آلودگی زمین شده، بطوریکه در سال‌های اخیر تولید زباله بیش از پیش افزایش یافته است.

او اظهار داشت: روز جهانی پاکسازی زمین تلنگری است تا بیش از پیش به موضوع پر اهمیت حفظ و حراست از زمینی که تنها مأمن و پناهگاه انسان به شمار می‌رود، پرداخته شود و این فرصت را در اختیار انسان‌ها قرار می‌دهد تا برای حیات سیاره‌ای که روی آن زندگی می‌کنند، کاری کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار