بخشی از موزه فوتبال بوشهر به شهدای ورزشکار اختصاص می‌یابد

رئیس هیات فوتبال استان بوشهر گفت: این استان ۱۹۵ شهید ورزشکار دارد که بخشی از موزه فوتبال استان را به آثار این شهدا اختصاص می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، امیرحسین محتشم رئیس هیات فوتبال استان بوشهر با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، بیان کرد: یکی از مهمترین خصوصیات دوران دفاع مقدس، حضور اقشار مختلف جامعه به خصوص ورزشکاران برای دفاع از میهن اسلامی بوده که نقشی ماندگار را بر جای گذاشتند.

رئیس هیات فوتبال استان بوشهر تصریح کرد: نیاز است که شجاعت و اعتماد به نفس مردم استان بوشهر برای دفاع از مرز‌های ایران اسلامی، به عنوان الگوی ماندگار میهن پرستی و عشق به آرمان‌های انقلاب و امام راحل (ره) و رهبرمعظم انقلاب در قالب‌های مختلف به اطلاع نسل جوان رسانیده شود.

رئیس هیات فوتبال استان بوشهربا اشاره به حضور ورزشکاران هم استانی در دوران دفاع مقدس، عنوان کرد: بررسی آماری حضور اقشار مختلف استان بوشهر و به خصوص ورزشکاران نشان می‌دهد که ۹۰ هزار نفر از جمعیت زیر ۵۰۰ هزار نفری استان بوشهر در دهه ۶۰، در ۷۲ عملیات زمینی و سایر عملیات‌های دریایی و هوایی شرکت داشته‌اند که از منظر تعداد افراد شرکت کننده به نسبت جمعیت استان عدد بسیار بالایی است.

او  ادامه داد: از دو هزار و ۱۲۱ شهید استان بوشهر، ۱۹۵ نفر شهید ورزشکار به شمار می‌روند که پارسال در قالب کنگره سرداران و شهدای استان، یاد آنان گرامی داشته شد.

رئیس هیات فوتبال استان بوشهر بیان کرد: یکی از مهمترین برنامه‌هایی که در هیات دنبال می‌کنیم، ایجاد موزه فوتبال در بوشهر است که بخشی از این موزه به شهدای ورزشکار استان اختصاص می‌بابد.

محتشم گفت: گردآوری وصیت‌نامه‌ها، دست‌نوشته‌ها، تصاویر ورزشی، حضور در میدان‌های دفاع مقدس و سایر یادگارهای این شهدای ورزشکار را در قالب‌های مختلف برای قراردادن در موزه فوتبال استان دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.