گفتگوی تلفنی محمود عباس با اردوغان درباره فلسطین

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در تماس تلفنی با رئیس‌جمهور ترکیه ضمن گفتگو درباره مذاکرات جنبش‌های فتح و حماس از او خواست از تحقق آشتی ملی و برگزاری انتخابات سراسری حمایت کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در گفتگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، با او درباره مذاکرات میان جنبش‌های حماس و فتح و دیگر گروه‌های فلسطینی براساس توافق‌های حاصل شده در نشست اخیر این گروه‌ها و درخواست دبیران کل بر وحدت موضع با هدف تحقق آشتی و برگزاری انتخابات سراسری رایزنی کرد.

او در این گفتگوی تلفنی از ترکیه خواست تا از تصمیم فلسطین برای آشتی و برگزاری انتخابات حمایت کند و ناظرانی بین المللی را برای رصد بر انتخابات اعزام کند.

دو طرف در این تماس تلفنی درباره فشار‌های آمریکا بر تعدادی از کشور‌ها برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و لزوم مقابله با این فشار‌ها و پایبندی به طرح صلح عربی بحث و تبادل نظر کردند.

محمود عباس از ترکیه به خاطر حمایت از فلسطین و تماس‌های اردوغان با رؤسای جمهور کوزوو و صربستان برای ممانعت از انتقال سفارت‌هایشان به قدس تشکر کرد.

این تماس تلفنی پس از دیدار روز گذشته (دوشنبه) هیئت‌های فتح و حماس در ترکیه با یکدیگر و گفتگو درباره تشکیل رهبری مشترک انجام گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار