ادامه تلاش‌ها برای تشکیل دولت جدید در لبنان؛

میشل عون: بحران لبنان، اجازه هدر دادن حتی یک دقیقه را نیز نمی‌دهد

رئیس‌جمهور لبنان در سخنانی با تأکید بر جلوگیری از هدر دادن زمان، بر لزوم تشکیل هرچه سریع‌تر دولت تأکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره، میشل عون، رئیس جمهور لبنان در سخنانی با اشاره به تسریع در تشکیل دولت گفت: بحرانی که لبنان با آن درگیر است، اجازه هدر دادن حتی یک دقیقه را نمی دهد.

او همچنین تصریح کرد: نخست وزیر منتخب نظرات تشکل های سیاسی را در پارلمان برای تشکیل دولت قبول ندارد. نباید وزیری یا پستی را از خارج از فراکسیون هایی که اکثریت پارلمان را تشکیل می دهند، اعمال کرد.

میشل عون همچنین گفت: در قانون اساسی نیامده است که هیچ وزارتخانه ای به گروه یا فرقه ای مشخص اختصاص یابد؛ همچنانکه نمی توان به هیچ وزیری، قدرتی را داد که در قانون اساسی به آن اشاره نشده است. من پیشنهاد می کنم توزیع فرقه ای وزارتخانه های کلیدی لغو شده و این مسأله برای تمامی گروه ها بر اساس قدرت انجام کار در دسترس قرار گیرد. تمامی وزرا در امور وزارتخانه خود و قدرت اجرایی شان طبق قانون اساسی برابر هستند.

رئیس جمهور لبنان همچنین تأکید کرد قلدری در داخل و خارج (دیگر) کارگر نیست. تفاهم مبتنی بر قانون اساسی و توازن سبب می شود ما به سوی ثبات و پیشرفت کشور حرکت کنیم.

میشل عون همچنین گفت: از همگان می خواهیم سیستم فرقه ای و نیز بحرانهایی که به وسیله آن به وجود می آید را از میان بردارند. من وعده گفتگوهای همه جانبه پس از تشکیل دولت و نیز اصلاحات مبتنی بر آن را داده ام.

او همچنین گفت: سخنانی که از بر هم زده شدن تفاهم با حزب الله گفته می شود، درست نیست. در زمانی که اختلاف رأی با حزب الله وجود دارد، هیچ مانعی نیست که هر طرف نظر خود را بیان کند.

رئیس جمهور لبنان در ادامه با اشاره به نقش فرانسه در بحران لبنان گفت: مکرون فردی نیست که (در کشور) دولت تشکیل می دهد؛ بلکه این ما هستیم که این کار را خواهیم کرد. او همچنین با اشاره به نقش طرف های سیاسی گفت: من راه حلی ندارم، بلکه این مسأله در اختیار طرفهای سیاسی قرار دارد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار