مردم آمریکا خواستار معرفی جانشین گینزبرگ پس از انتخابات هستند

بر اساس نظرسنجی رویترز، بیشتر آمریکایی‌ها مخالف جایگزینی قاضی متوفی دیوان عالی این کشور پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس نظرسنجی رویترز، بیشتر آمریکایی‌ها از جمله بیشتر جمهوری‌خواهان، می‌خواهند برنده انتخابات ریاست جمهوری نوامبر (آبان ماه) نام جانشین روث بدر گینزبرگ را در دیوان عالی آمریکا اعلام کند.

نظرسنجی ملی که از ۱۹ تا ۲۰ سپتامبر (۲۹ و ۳۰ شهریور) پس از اعلام خبر درگذشت گینزبرگ انجام شد، حاکی از آن است که بسیاری از آمریکایی‌ها با طرح ترامپ مبنی بر معرفی نامزد جانشین گینزبرگ قبل از انتخابات ریاست جمهوری در این کشور مخالف هستند.

این نظرسنجی نشان داد که ۶۲ درصد از بزرگسالان آمریکایی موافق آن هستند که جانشین قاضی متوفی دیوان عالی باید به دست رئیس جمهور منتخب آتی انتخاب شود؛ ۲۳ درصد مخالف بودند و باقی هم نظری نداشتند.

از هر ۱۰ دموکرات هشت نفر و از هر ۱۰ جمهوری‌خواه ۵ نفر با انتصاب این مقام پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری موافق بودند.

ترامپ برای تأیید نامزد خود به حمایت سنا احتیاج دارد که در حال حاضر نظر اکثریت جمهوری‌خواهان ۵۳-۴۷ است. تاکنون دو سناتور جمهوری‌خواه (سوزان کالینز مین و لیزا مورکوفسکی آلاسکا) از روز درگذشت گینزبرگ به طور صریح اعلام کرده‌اند، برنده انتخابات باید جانشین او را معرفی کند.


بیشتر بخوانید


به نظر می‌رسد تاکنون نزاع پیرامون جای خالی قاضی متوفی دیوان عالی آمریکا مزیت زیادی برای هیچ یک از دو حزب سیاسی بزرگ در این دوره از رقابت‌های انتخاباتی که انتظار می‌رفت رکورد‌های مشارکت را بشکند، نداشته است.

این نظرسنجی نشان داد که ۳۰درصد از بزرگسالان آمریکایی گفتند که مرگ گینزبرگ باعث می‌شود که آن‌ها به بایدن رأی دهند در حالی که ۲۵ درصد اعلام کردند که اکنون بیشتر از ترامپ حمایت می‌کنند. ۳۸ درصد دیگر نیز گفتند که هیچ تاثیری در علاقه آن‌ها به رای دادن ندارد و باقی هم گفتند که مطمئن نیستند.

نظرسنجی رویترز در سراسر آمریکا به صورت آنلاین و به زبان انگلیسی انجام شد. نتیجه این نظرسنجی رویترز که حاصل مشارکت یک هزار و شش فرد بالغ آمریکایی از جمله ۴۶۳ دموکرات و ۳۷۴ جمهوری‌خواه است از اعتبار و دقت سنجش کافی برخوردار است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار