توزیع ۴۵ تن بذر کلزا در استان قزوین

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: برای کشت محصول کلزا تاکنون ۴۵ تن بذر کلزا در استان تهیه و بین شهرستان‌ها توزیع شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، فاطمه خمسه رییس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه تاکنون ۴۵ تن بذر کلزا در استان توزیع شده است، گفت:همچنین تاکنون بیش از ۹۰۰ تن کود فسفاته و ۱۲۰۰ تن کود پتاس برای کشت پاییزه غلات در استان تامین شده است که با هماهنگی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها باید توسط عاملین تهیه و توزیع شود.

خمسه افزود: امسال سطح زیر کشت کلزا ابلاغی استان از سوی وزارت جهاد کشاورزی ۹ هزار هکتار است که برای جهش تولید در این محصول با هماهنگی انجام شده ۱۲هزار هکتار برش شهرستانی به شهرستان‌های استان ابلاغ شده است.

او اضافه کرد: در طرح کشت کلزا هماهنگی لازم برای تامین آب مورد نیاز کشت پاییزه این محصول استراتژیک انجام شده است و کشاورزان برای دریافت آب و کشت آن اقدام کنند.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: از ابتدای فصل کشت تاکنون بیش از ۵ هزار هکتار سطح قراداد با کشاورزان برای کشت کلزا انجام که از این میزان هزار و ۲۰۰ هکتار کشت شده است.

خمسه افزود: کشت کلزا از ۱۵ شهریور ماه آغاز شده است و تا ۲۰ مهرماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.