در صحن علنی:

چنارانی: لایحه حمایت از زنان سرپرست خانوار با فوریت ارائه شود/ کمیسیون برنامه: لایحه‌ای در این زمینه نداریم

نماینده نیشابور گفت: کمیسیون برنامه و بودجه با قید فوریت به لایحه‌ مرتبط با حمایت از زنان سرپرست خانوار رسیدگی کند.

چنارانی: لایحه حمایت از زنان سرپرست خانوار با فوریت ارائه شود/ کمیسیون برنامه: لایحه‌ای در این زمینه نداریمبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، هاجر چنارانی، نماینده نیشابور در مجلس شورای اسلامی طی تذکری در صحن علنی امروز خطاب به هیئت رئیسه گفت: قرار نیست همیشه به دولت تذکر داده شود. ما هم یک قوه مانند قوه مجریه هستیم. زنان مجلس دهم شورای اسلامی ۱۷ نفر بودند و تمام توانشان را برای برنامه ریزی در مورد جامعه زنان گذاشتند.

او ادامه داد: در قانون برنامه پنج ساله ششم نوشتیم که زنان سرپرست خانوار با جمعیت ۳ میلیونی از مهم‌ترین گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه هستند. قانون به گونه‌ای نگارش شده است که برنامه اجراییش باید به تصویب مجلس برسد.

چنارانی اظهار کرد: همه ما از دولتی شکایت می‌کنیم که همه کارهایش روی زمین مانده است. یک جا دولت لایحه‌ای تصویب کرده است که به کمیسیون برنامه و بودجه رفته است.

نماینده نیشابور بیان کرد: امروز با کمیسیون‌های تخصصی صحبت می‌کنم، چرا کمیسیون برنامه و بودجه باید لایحه‌ای که دولت برنامه ریزی کرده است و محل بودجه‌اش را تعیین کرده است، برگشت بزند؟

او افزود: این موضوع باید با قید فوریت به تصویب برسد تا بودجه‌ای را برای توانمندسازی زنان اختصاص دهیم. امروز اداره زندگی برای خانواده‌هایی که همسران با هم کار می‌کنند و درآمد ثابت دارند، سخت است.

چنارانی اظهار کرد: حمایت از زنان سرپرست خانوار بر عهده حکومت اسلامی، مجلس و دولت است.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، ریاست وقت صحن در پاسخ به این نماینده گفت: کمیسیون‌ها در صورتی که موضوعی در دستور کار دارند، باید رسیدگی کنند. البته کمیسیون برنامه و بودجه اعلام کرده در این زمینه لایحه‌ای نداشته‌ایم، بلکه مسئله لغو موضوعی بوده که رد کرده‌اند.

او بیان کرد: در مورد تذکر به دولت، حضرت عالی ۷ تذکر کتبی به دولت داده بودید، اگر می‌خواهیم کم تذکر بدهیم باید  از خودمان شروع کنیم و از سایر دوستان هم باید خواهش کنیم توجه داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار