مسکو: در جریان آزمایش موشکی کره شمالی نیستیم

مسکو در واکنش به ادعای آمریکا درباره اقدامات احتمالی پیونگ‌یانگ اعلام کرد از آماده شدن کره شمالی برای آزمایش موشک بالستیک از زیر دریا اطلاعی ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «پیوتره ایلیچف» رئیس بخش سازمان‌های بین‌المللی در وزارت امور خارجه روسیه دیروز شنبه اعلام کرد مسکو هیچ اطلاعاتی در مورد آماده شدن کره شمالی برای آزمایش یک موشک بالستیک از زیر دریا، ندارد.

در اوایل ماه جاری میلادی، مرکز تحقیقات استراتژیک و بین المللی مستقر در واشنگتن با استناد به تصاویر ماهواره‌ای از یک کارخانه کشتی سازی در کره شمالی، ادعا کرد که پیونگ یانگ در حال آماده شدن برای آزمایش موشک بالستیک میان‌برد از زیر دریا است.

این سازمان همچنین روسیه را به حمایت از اقدامات کره شمالی متهم کرد.

ایلیچف گفت: ما چنین اطلاعاتی نداریم. چنین تجزیه و تحلیل‌هایی درخصوص موضوعات ظریف باید با احتیاط صورت بگیرد، زیرا اغلب آن‌ها اتهام سیاسی هدفمندی را به دنبال دارند.

این دیپلمات گفت هر اقدام شدید کره شمالی مسلماً امور را پیچیده خواهد کرد. ایجاد امنیت در منطقه بدون شک یکی از دغدغه‌های روسیه نیز است و به اقدامات پیونگ یانگ بستگی دارد. بنابراین ما از همه ذی‌نفعان می‌خواهیم در راستای برقراری صلح و ثبات حرکت کرده و رفتار مسئولیت پذیری از خود نشان دهند.

دیروز اعلام شد عکس‌های جدید ماهواره‌ای حاکی از آن است که کره شمالی در حال آماده شدن برای نمایش بهترین سلاح‌های خود در رژه نظامی ۱۰ اکتبر است. این رزمایش قرار است به مناسبت ۷۵اُمین سالگرد تاسیس حزب کارگران کره برگزار شود. به نظر می‌رسد این موشک بالستیک زیردریایی نیز در این مراسم آزمایش شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار