بازی فوتبال چلسی - لیورپول/ مسابقه بزرگ هفته دوم لیگ جزیره

تیم‌های فوتبال چلسی و لیورپول در چارچوب هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس امشب (یکشنبه) به مصاف هم می‌روند.

بازی فوتبال چلسی- لیورپول/ مسابقه بزرگ هفته دوم لیگ جزیرهبه گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در ادامه مسابقات هفته دوم لیگ برتر انگلیس و در دیداری حساس تیم فوتبال چلسی از ساعت ۲۰ در ورزشگاه استمفوردبریج میزبان تیم لیورپول، قهرمان فصل گذشته این رقابت ها، خواهد بود.

این ۲ تیم و به خصوص چلسی پس از پایان فصل گذشته با جذب چهره‌های جدید سعی کرده اند خود را برای فصل جدید آماده سازند.

لیورپول که به تازگی تیاگو آلکانتارا هافبک فصل گذشته بایرن‌مونیخ را با ۲۰ میلیون پوند به خدمت گرفته است، موفق شد مدارک او را به موقع تحویل سازمان لیگ برتر انگلیس دهد و حالا می‌تواند از او در دیدار روز یکشنبه برابر چلسی بهره ببرد. البته به احتمال زیاد تیاگو در این دیدار در ترکیب اصلی نخواهد بود و کار را از روی نیمکت آغاز خواهد کرد.

چلسی نیز بازیکنان صاحب نامی مانند حکیم زیاش، بن چیلول و تیاگو سیلوا را در فصل تابستان به خدمت گرفته، اما این نفرات جدید به دلیل مصدومیت و ناآماده بودن در بازی برابر مدافع عنوان قهرمانی غایب خواهند بود، البته تیمو ورنر و کای هاورتز دیگر خریدهای جدید آبی‌های پایتخت برای این بازی آماده هستند.

گرچه ۲ تیم فصل جدید لیگ جزیره را با پیروزی شروع کردند، اما هیچ یک چهره تیمی قدرتمند و مدعی را به نمایش نگذاشتند. چلسی با وجود این که موفق شد در خانه برایتون این تیم را با نتیجه سه بریک شکست دهد، عملکرد تیمی هماهنگ و منسجم که سودای قهرمانی در سر دارد را نداشت. لیورپول هم برابر تیم تازه لیگ برتری شده لیدزیونایتد نتوانست پیروزی قاطعی به دست آورد و به زحمت با نتیجه نزدیک ۴-۳ برنده شد. یورگن کلوب سرمربی آلمانی این تیم برای دفاع از عنوان قهرمانی اش باید فکری به حال دفاع متزلزل خود بکند.

آمار ۲ تیم

  • آخرین بازی ۲ تیم چلسی و لیورپول ۲۲ ماه می ‌در ورزشگاه آنفیلد بود که سرخ پوشان مرسی ساید در شب جشن قهرمانی، ۵-۳ حریف لندنی خود را شکست دادند.
  • لیورپول در ۵ بازی آخر خود ۳ پیروزی و ۲ شکست داشته و چلسی هم در ۵ بازی آخر ۲ پیروزی و ۳ شکست را تجربه کرده است.
  • چلسی در هر سه بازی اخیر خود در لیگ برتر برابر لیورپول شکست خورده است. این تیم قبلا هم از نوامبر ۲۰۱۰ تا می ۲۰۱۲ چهار بار پیاپی برابر سرخ پوشان شکست خورده بود.
  • لیورپول از فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۷ به بعد از ۱۲ مسابقه‌ای که خارج از خانه برابر چلسی برگزار کرده است در ۶ بازی به پیروزی دست یافته، سه تساوی و ۳ شکست داشته است که سه مورد از این پیروزی‌ها با هدایت یورگن کلوپ به دست آمده است.
  • در مجموع کلوپ پنج بار خارج از خانه برابر چلسی به میدان رفته که حاصل آن سه پیروزی یک تساوی و یک شکست بوده است.
  • چلسی در ۱۳ بازی اخیر خود در خانه برابر قهرمانان فصل‌های قبل شکست نخورده است و در این میان ۷ پیروزی و ۶ تساوی داشته است.
  • چلسی فصل گذشته را با ۶ پیروزی پیاپی خانگی به پایان رساند. آخرین باری که این تیم به ۷ پیروزی متوالی در استمفورد بریج دست یافته است به دسامبر سال ۲۰۱۷ و با هدایت آنتونیو کونته برمی‌گردد.
  • لیورپول فصل گذشته پس از آن که در ماه ژوئن قهرمانی خود را قطعی کرد در ۸ بازی بعدی لیگ برتر ۱۵ گل دریافت کرد و حاصل این ۸ مسابقه پنج پیروزی، یک تساوی و ۲ شکست بود.

غایبان لیورپول

مدافع عنوان قهرمانی برای دیدار امشب چمبرلین و شقیری را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت.

غایبان چلسی

حکیم زیاش از ناحیه زانو مصدوم است ، بن چیلول از مشکل پاشنه پا رنج می‌برد و تیاگو سیلوا نیز هنوز به مرز آمادگی کامل برای حضور در میدان نرسیده است. کریستین پولیشیچ هم از ناحیه همسترینگ احساس درد  می‌کند و نمی‌تواند برای چلسی بازی کند. فن گینکل و گیلمور هم به دلیل مصدومیت قدیمی در این مسابقه غایب خواهند بود.

ترکیب احتمالی ۲ تیم
چلسی:
(۴-۳-۲-۱): کپا، جیمز، زوما، کریستنسن، مارکوس آلونسو؛ کانته، جورجینیو، کواچیچ؛ هاورتز، ماونت، ورنر

لیورپول:
(۴-۳-۳): آلیسون، الکساندر-آرنولد، گومز، فن دایک، رابرتسون، واینالدوم، فابینیو، هندرسون، صلاح، فیرمینو، مانه


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار