تامین اعتبارات لازم برای تداوم عملکرد مناسب میراث فرهنگی در اردبیل

فرماندار اردبیل گفت: عملکرد میراث فرهنگی در تمامی حوزه‌ها در شهرستان مطلوب بوده و در راستای تداوم این روند در زمینه تامین اعتبارات لازم مساعدت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مسعود امامی یگانه، فرماندار اردبیل به همراه معاونان ميراث‌فرهنگی و گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان در بازدید از اماکن تاریخی و پروژه های گردشگری شهرستان اردبیل گفت: عملکرد میراث‌فرهنگی در تمامی حوزه‌ها مطلوب بوده و در راستای تداوم این روند در زمینه تامین اعتبارات لازم و همچنین تسهیل در امورات سرمایه‌گذاران مساعدت‌های لازم را انجام خواهیم داد.

او افزود: مجموعه تاریخی شیخ کلخوران و جمعه مسجد اردبیل در حال حاضر مراحل نهایی بازسازی و مرمت را سپری می‌کنند که امیدواریم گردشگران و اهالی استان با حضور در این مجموعه‌ها به عظمت و شایستگی تاریخی این دیار کهن افتخار کنند.
امامی یگانه با اشاره به بازگشایی محوطه شیخ صفی‌الدین و چهار موزه تاریخی گفت: این مجموعه‌های تاریخی باید به تناسب شرایط مکانی و زمانی مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته و در حقیقت این روند با دقت و حساسیت بیشتر انجام شود.
فرماندار اردبیل با اشاره به راه‌اندازی مرکز آموزش صنایع دستی افزود: راه‌اندازی این مرکز می‌تواند فرصت شغلی برای علاقمندان رشته‌های مختلف صنایع دستی ایجاد کرده و به نوعی به تولید متنوع در این حوزه کمک کند.

امامی یگانه در مورد دیرینگی صنایع دستی در استان و همچنین راه‌اندازی کارگاه‌های مختلف در تولید و عرضه محصولات متنوع در این بخش تصریح کرد: راه‌اندازی مراکز آموزشی، تولیدی و عرضه صنایع دستی در مجموعه‌های تاریخی خود به ایجاد جذابیت‌های گردشگری بیشتر کمک خواهد کرد.

محمدرضا شایقی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردبیل نیز در این بازدید تامین اعتبار در تمامی حوزه‌‌ها با توجه به حجم عملیات عمرانی در شهرستان را ضروری دانست و اظهار کرد: معرفی قابلیت‌های گردشگری صنایع دستی از اولویت‌هاست.

او افزود: تکمیل مرکز آموزش شماره دو صنایع دستی واقع در مدرسه جعفر اسلامی با توجه به شعار سال در راستای جهش تولید امری مهم است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.