فیض در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

نیازمند انتخابات حزب محور هستیم نه فرد محور

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: باید انتخابات از فرد محوری به حزب محوری تغییر یابد، زیرا حمایت احزاب از نامزد‌های خود، آن‌ها را نسبت به عملکرد نامزدشان پاسخگو می‌کند.

مصاحبه/ در حال تکمیلپیام فیض فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مطرح بودن نام اسحاق جهانگیری و محمدرضا عارف در لیست انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: تمام بحث هایی که حول انتخابات ۱۴۰۰ مطرح می‌شود، صرفا گمانه‌زنی‌های انتخاباتی است و جناح‌های سیاسی درون کشور به هیچ عنوان به مصادیق ورود نکرده‌اند.

او ادامه داد: پیش از مطرح شدن نام افراد در انتخابات باید برنامه‌ای مدون برای ورود به انتخابات آماده شود، البته برخی در جریان اصلاحات معتقدند که اگر جریانی نامزدهایش توسط شورای نگهبان تایید نشود، نمی‌تواند حضور فعالانه در این عرصه داشته باشد.

فیض یادآور شد: نکته مهم این است که باید سعی شود انتخابات از فرد محوری به حزب محوری تغییر پیدا کند، زیرا وابستگی و حمایت احزاب از نامزدهای اختصاصی می تواند پاسخگویی و همراهی فکری برای هر فرد ایجاد کند.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: انتخابات ریاست جمهوری در تمام کشورهای توسعه یافته دنیا به این شکل است که در ابتدا احزاب رقابت‌های درون حزبی ایجاد کرده و سپس یک حزب گزینه خودش را به مردم معرفی می کند.

او بیان کرد: متاسفانه در دوره‌های گذشته روسای جمهور منتخب در اولین نشست خبری، وابستگی خودشان را به گروه‌ها و احزابی که حمایتش کرده‌‎اند نفی کرده و این آغاز راه غیر پاسخگو بودن فرد منتخب را نشان می دهد.

فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: محمدرضا عارف پیشتر اعلام کرده بود که برای انتخابات ۱۴۰۰ برنامه دارد، اما باید دید با توجه به عملکرد او در دوران نمایندگی‌اش در مجلس آیا جریان اصلاحات به او اجماع می‌کند یا خیر؟

فیض در پایان گفت: در رابطه با آقای جهانگیری بسیار بعید به نظر می رسد که او اقبالی در بین مردم و قشر خاکستری جامعه داشته باشد، با توجه به عملکرد دولت فعلی فارغ از دلایل ناموفق بودن آن خصوصا در حوزه اقتصادی، هر فردی که مسئولیتی در این دولت داشته باشد مورد اقبال مردم واقع نخواهد شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حرف حساب
۱۳:۳۳ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
فقط دکتر احمدی نژاد
آخرین اخبار