در آستانه روز شعر و ادب فارسی؛

بوستان سعدی شیراز در کرمان به بهره‌برداری رسید

بوستان سعدی شیراز به عنوان دهمین بوستان محله‌ای شهر کرمان دیشب در آستانه روز شعر و ادب فارسی در بلوار شیراز به بهره‌برداری رسید.

بوستان سعدی شیراز به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سید مهران عالم زاده، شهردار کرمان با بیان اینکه مساحت بوستان سعدی شیراز ۲ هزار و ۶۰۰ مترمربع است، گفت: ساخت این بوستان  پارسال برنامه‌ریزی و امسال تکمیل شد.

او با تاکید بر اهمیت ساخت پارک‌های محله‌ای، افزود: این پارک‌ها زمینه حضور فعالیت‌های اجتماعی و تفریحی را برای ساکنان محله فراهم می‌کند.

 عالم زاده با اشاره به اینکه ساخت بوستان‌های محله‌ای در مناطق مختلف شهر کرمان، از جمله رویکرد‌های مدیریت شهری در این دوره بوده است، گفت: در طراحی پارک‌های محله‌ای تلاش شده تا عناصر مختلفی، چون تنوع‌ بخشی، زیباسازی و عناصر بصری رعایت شود.

او ضمن گرامیداشت ۲۷ شهریورماه، روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد شهریار گفت: با توجه به تاثیر انکار ناپذیر سعدی، شاعر نامدار ایرانی، بر زبان فارسی و قرار داشتن این بوستان در بلوار شیراز، این بوستان به نام سعدی شیراز، شاعر شهیر ایرانی، نامگذاری شد.

رضا خیاط زاده، شهردار منطقه دو شهر کرمان نیز در حاشیه این آیین گفت: در طراحی و اجرای بوستان سعدی شیراز برای افراد دارای معلولیت مسیر‌های رفت‌ و آمد اجرا شده و این مهم در اغلب پارک‌های جدید منطقه دو در نظر گرفته شده است.

او افزود: برای آبیاری فضای سبز این بوستان نیز هم‌ چون دو بوستان دیگر که امسال  افتتاح شده از سپتیک (نمونه ای از آبیاری) استفاده می‌شود.

خیاط زاده با اشاره به اینکه بوستان، سعدی شیراز به مجموعه وسایل تندرستی، سه آب‌نمای هارمونی و سرویس بهداشتی مجهز است، گفت: تمام اقدامات عمرانی، زیباسازی و تجهیز این بوستان به همت حوزه‌های خدمات شهری و حمل‌ونقل و امور زیربنایی منطقه دو انجام شده است.

او طراحی خاص المان‌ها، نورپردازی ویژه و همچنین ایجاد چهار برج نور را از دیگر ویژگی‌های بوستان شیراز عنوان کرد. 

بوستان سعدی شیراز به‌ عنوان دهمین بوستان محله‌ای شهر کرمان در قالب پویش افتتاح با شعار هر هفته یک افتتاح دیشب در بلوار شیراز به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.