مرمت کف و دیواره‌های کاخ عالی‌قاپو آغاز شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: مرمت کف و دیواره‌های عالی‌قاپو آغاز شده که به لحاظ دقت و ظرافت بالای پروژه، بسیار مهم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بیش از ۱۲۰ پروژه مرمتی در استان در حال اجراست که کاخ عالی‌قاپو هدف چند مورد از این پروژه‌ها است.

او افزود: یکی از پروژه‌های مهم مرمتی کاخ عالی‌قاپو، اصلاح و بازسازی برخی از کف‌ها و دیواره‌های کاخ است که به دلیل رفت و آمد روزمره گردشگران، نیازمند بررسی، نظارت و مرمت دقیق است.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه این دست از مرمت‌های کاخ عالی‌قاپو به صورت دوره‌ای تکرار می‌شود گفت: بر اثر رفت و آمد گردشگران، مشکلاتی همچون پریدگی کاشی‌های کف، فرسایش کف‌فرش‌ها و همچنین آلودگی دیواره‌ها و تزئینات پیش می‌آید که در صورت لزوم باید مورد مرمت قرار گیرند.

او اضافه کرد: برنامه‌هایی نیز برای مرمت نگاره‌ها، تزئینات و جزئیات معماری عالی‌قاپو نیز در نظر داریم، البته طبیعی است که تنها آن بخش‌هایی مورد مرمت قرار می‌گیرند که از آن مدارکی داشته باشیم و آن بخشی که از بین رفته، مورد مرمت قرار نمی‌گیرد.
اللهیاری با بیان اینکه پروژه مرمت کف‌ها و دیواره‌های عالی‌قاپو به دلیل ظرافت پروژه بسیار مهم و ویژه است گفت: این پروژه مرمتی از لحاظ حجمی پروژه بزرگی نیست، اما دقت، ظرافت و تخصص بسیار بالایی را نیاز دارد.

 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.