استاندار چهارمحال و بختیاری:

۳.۵ درصد جمعیت چهارمحال و بختیاری گرفتار معضل اعتیاد هستند

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: طبق آمار‌های رسمی ۳.۵ درصد جمعیت استان گرفتار معضل اعتیاد هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در شورای فرهنگ عمومی با بیان اینکه دستگاه‌های متولی عفاف و حجاب در بحث گزارش‌دهی و بیان واقعیت‌های جامعه محافظه کارانه رفتار می‌کنند اظهار داشت: باید واقعیت‌ها در رابطه با این موضوع بیان شود.

او با تأکید بر اینکه حساسیت در بحث مبارزه با موادمخدر باید در بین همه آحاد جامعه به ویژه خانواده‌ها افزایش پیدا کند افزود: طبق آمار‌های رسمی ۳.۵ درصد جمعیت استان گرفتار معضل اعتیاد هستند و هزینه‌ای معادل ۵ برابر اعتبارات عمرانی استان صرف هزینه‌های استعمال دخانیات و موادمخدر در استان می‌شود و این موضوع بسیار نگران کننده است.


بیشتر بخوانید


عباسی اضافه کرد: افزایش گرایش دختران و زنان به مقوله اعتیاد و کاهش سن اعتیاد یکی دیگر از نگرانی‌ها در بحث مبارزه باموادمخدر است، باید متولیان مبارزه با موادمخدر به این مسائل و آسیب‌هایی که می‌تواند در پی داشته باشد، توجه ویژه‌ای داشته باشند.

او با بیان اینکه دشمنان با نسل آسیب‌دیده و درگیر معضلات اجتماعی کاری ندارند ادامه داد: مشکل دشمنان جمهوری اسلامی جامعه پویا، عالم و سرزنده است، بنابراین برنامه‌ریزی دشمنان درگیر کردن جوانان به اعتیاد است، خانواده‌ها باید نسبت به وضعیت فرزندان خود توجه ویژه‌ای داشته باشند تا درگیر این معضل نشوند.

عباسی با بیان اینکه در بحث عفاف و حجاب در جامعه، مراکز آموزشی و خانواده‌ها یک تضاد وجود دارد گفت: باید اهداف و وظایف این نهاد‌ها یکسان باشد تا بتوان نتیجه دلخواه را در جامعه مشاهده کرد.

او افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی در مقوله عفاف و حجاب نباید تنها به دادن گزارش اکتفا کنند، بلکه عملکرد آن‌ها باید در کنار بیان مشکلات و راهکار‌ها باشد.

عباسی با اشاره به اینکه دستگاه‌های متولی عفاف و حجاب در بحث گزارش‌دهی و بیان واقعیت‌های جامعه محافظه‌کارانه رفتار می‌کنند اضافه کرد: باید واقعیت‌ها در رابطه با این موضوع بیان شود، و وظایف همه دستگاه‌های متولی در این بحث در یک کمیته کارشناسی مشخص شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.