رئیس سازمان زندان‌ها تأکید کرد؛

توسعه همکاری‌های سازمان زندان‌ها و ستاد مبارزه با مواد مخدر

حاج محمدی گفت: برای ارائه خدمات لازم به زندانیان نیازمند کار جهادی و همکاری لازم از سوی نهاد‌های متولی از جمله ستاد مبارزه با مواد مخدر هستیم.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در نشست مشترک رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور بر توسعه همکاری‌های مشترک با هدف مبارزه و مقابله با مصرف مواد مخدر تأکید شد.

حاج محمدی رئیس سازمان زندان‌ها در این جسله گفت: بسیاری از افرادی که وارد زندان می‌شوند درگیر اعتیاد هستند، از این رو اگر زندان را به بیمارستان تشبیه کنیم، اولین اقدام و کار اورژانسی، درمان اعتیاد زندانی است تا پس از آن سایر مداوا‌ها و مراقبت‌ها را بتوانیم اجرا کنیم.

وی با تأکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در رسیدگی و مراقبت از زندانیان گفت: برای توسعه فعالیت‌ها و ارائه خدمات لازم به زندانیان به ویژه افرادی که درگیر اعتیاد و موادمخدر هستند نیازمند کار جهادی و همکاری لازم از سوی نهاد‌های متولی از جمله ستاد مبارزه با مواد مخدر هستیم.

سردار اسکندر مومنی در این جلسه که در محل سازمان زندان‌ها برگزار شد، بیان داشت: اولویت اول ما مقابله با معتادان متجاهر است، از این رو باید قوانین سخت گیرانه تری در زمینه مبارزه با مصرف علنی موادمخدر و جمع آوری معتادان خیابانی داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه در بسیاری از کشور‌های جهان وضع اعتیاد و تعداد معتادان به نسبت جمعیت شان از ما بیشتر است، گفت: مدعیان حقوق بشر با هر دستاویزی سعی در تخریب و سیاه نمایی دارند، در حالی که ایران اقدامات بسیار زیادی در زمینه مبارزه با موادمخدر و همچنین ترانزیت آن دارد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سابقه همکاری‌های مشترک گفت: اردوگاه‌های نگهداری معتادان باید هرچه زودتر تکمیل و مورد بهره برداری قرار بگیرند.

در ابتدای این جلسه گزارشی در خصوص وضعیت زندانیان مرتبط با جرایم موادمخدر، خدمات ارائه شده به آنان و همچنین آخرین وضعیت احداث اردوگاه‌های نگهداری معتادان قرائت شد.

همچنین مقرر شد جهت توسعه همکاری‌ها کارگروهی جهت بررسی اولویت‌ها و تعیین تکلیف وضعیت اردوگاه‌ها و تدوین تفاهم نامه همکاری تشکیل شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار