علی نژاد: تعلیق جودو با مبانی بین المللی مغایرت دارد/ جلوگیری از پخش تلویزیونی لیگ قهرمانان نمونه دخالت سیاست در ورزش بود

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش گفت: تعلیق جودو کشورمان ظالمانه بوده و با مبانی بین المللی مغایرت دارد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی علی نژاد معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در رابطه با مجمع سالانه فدراسیون تیر و کمان اظهار داشت: امروز مجمع سالیانه فدراسیون تیر و کمان برگزار شد. این فدراسیون توانسته هزینه‌های خود را کنترل کند. در بخش قهرمانی هم کمانداران توانسته اند سهمیه المپیک را کسب کنند.

تعلیق جودو با مبانی بین المللی مغایرت دارد

معاون وزیر ورزش و جوانان در خصوص دادگاه حکمیت ورزش (CAS) که در حال بررسی اتهام وارده به فدراسیون جودوی ایران است، گفت: پیش بینی محاکم قضایی دشوار است. تعلیق جودوی کشورمان ظالمانه بوده و با مبانی بین المللی مغایرت دارد.

او ادامه داد: پس از اعتراض مسئولان کشورمان به فدراسیون جهانی جودو و بی توجهی آن‌ها به درخواست تجدید نظر، شکایت خود را در دادگاه حکمیت ورزش پیگیری کردیم. پیش از شیوع ویروس کرونا قرار بود جلسه رسیدگی به شکایتمان در فروردین ماه برگزار شود.

علی نژاد افزود: وزارت ورزش به کمک کمیته ملی المپیک در پرداخت هزینه‌های دادرسی به فدراسیون جودو کمک کرده است. شاهدان ما داورزنی، سجادی و زارعیان هستند و یک وکیل خبره برای دفاع از حق کشورمان استخدام کرده ایم. از طرف مقابل هم "ویزر" رئیس فدراسیون جهانی جودو در این جلسه حضور خواهد داشت.

معاون وزیر ورزش و جوانان درباره پیامد‌های شکست در این دادگاه اظهار کرد: پس از شکست در این دادگاه هیچ مشکلی برای ورزش کشورمان به وجود نمی‌آید. اگر رای دادگاه به ضرر ما باشد، تعلیق جودو ادامه پیدا می‌کند.

جلوگیری از پخش تلویزیونی لیگ قهرمانان نمونه دخالت سیاست در ورزش بود

علی نژاد در خصوص حق پخش تلویزیونی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بیان کرد: کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در نامه‌ای خطاب به فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد که به دلیل تحریم‌های بین المللی کشورمان حق پخش رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را ندارد.

او ادامه داد: کشورمان فقط از سمت آمریکا تحریم است و ما تحریم بین المللی نیستیم. AFC و شرکت "لاگاردیه" نمی‌توانند تحریم‌های یک جانبه را به سازمان صدا و سیمای ایران تعمیم دهند. از سوی سلطانی فر (وزیر ورزش و جوانان) و فدراسیون فوتبال به اینفانتینو (رئیس فیفا) و شیخ سلمان (رئیس AFC) اعتراض شد. این کار دخالت سیاست در ورزش بود که با قواعد بین المللی مخالف است.

علی نژاد: تعلیق جودو با مبانی بین المللی مغایرت دارد/ اعتراض اهالی بولینگ و بیلیارد پایه و اساس درستی ندارد

علی نژاد در خصوص صدور مجوز برای شروع تمرینات ملی پوشان رشته‌های مختلف گفت: یک مجوز کلی از وزارت بهداشت و ستاد مقابله با ویروس کرونا گرفته شده است. هر فدراسیونی که شیوه نامه بهداشتی را طراحی کرده و به تصویب فدراسیون پزشکی رسانده باشد، می‌تواند تمریناتش را شروع کند.


بیشتر بخوانید


با استعفای رئیس فدراسیون نجات غریق موافقت شده است

معاون وزیر ورزش و جوانان درباره استعفای رئیس فدراسیون نجات غریق اظهار کرد: استعفای ایلخان نوری (رئیس فدراسیون نجات غریق) مورد قبول واقع شده و هفته آینده سرپرست فدراسیون معرفی می‌شود.

او درباره حمایت از مربیان داخلی بیان کرد: اولویت ما استفاده از مربیان داخلی است. اگر در حوزه‌های ملی نیاز به استفاده از مربی خارجی باشد می‌توان با شرایطی خاص از آن‌ها استفاده کرد. محمد بنا و الهام هاشمی سرمایه‌های مربیگری کشورمان هستند و مطمئن هستم فدراسیون‌های کشتی و تیر اندازی قدر آن‌ها را می‌دانند.

اعتراض اهالی بولینگ و بیلیارد پایه و اساس درستی ندارد

علی نژاد در خصوص اعتراض جمعی از اهالی بولینگ و بیلیارد به رئیس این فدراسیون گفت: هر اعتراضی باید در چارچوب قانون باشد. اسکندری (رئیس فدراسیون بیلیارد) با توجه به قرار دادسرا نمی‌توانست ۶ ماه در فدراسیون حضور داشته باشد. پس از پایان زمان تعیین شده او به محل کار خود بازگشت.

او ادامه داد: تا زمانی که او محکومیت قضایی نداشته باشد هیچ اقدامی از وزارت ورزش صورت نمی‌گیرد. اعتراضات اهالی بولینگ و بیلیارد در مقابل وزارت ورزش پایه و اساس درستی نداشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار