زاکانی در صحن علنی:

لغو سهمیه‌بندی بنزین ۱۵۰ هزار میلیارد تومان به کشور ضربه زد/ ایران تحریم‌پذیر نیست

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: معتقدم ایران تحریم‌پذیر نیست و ما می‌توانیم از شرایط فعلی یک فرصت طلایی بسازیم.

لغو سهمیه‌بندی بنزین ۱۵۰ هزار میلیارد تومان به کشور ضربه زد/ ایران تحریم‌پذیر نیستبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زاکانی،  رئیس  مرکز پژوهش‌های مجلس  در جلسه علنی امروز  پس از گزارش بیژن زنگنه وزیر نفت به مجلس اظهار کرد:  معتقدم ایران تحریم‌پذیر نیست و ما می‌توانیم از شرایط فعلی یک فرصت طلایی بسازیم و کشور را در جهت پیشرفت و آبادانی و رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی بهره‌مند کنیم، ما خسارت‌های جدی را دیدیم که نیاز به دقت دارد و این خسارت‌ها بیش از صد‌ها میلیارد دلار است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس تصریح کرد: خسارت‌های متعددی که ما در این حوزه دیده‌ایم بخشی از آن عدم الانفع است و بخش دیگر آن خسارت‌های جدی مستقیمی است که ما از آن برخوردار شده‌ایم؛ یکی از خسارت‌های ما در حوزه قرارداد‌های نفت و گاز ما است. کرسنت، توتال، استات اویل، قرارداد با ترکمنستان، بوتاش و... شرایطی است که به ما تحمیل شد و عدم الانفع برخی از این قرارداد‌ها ده‌ها میلیارد دلار است و جرائمی که پرداخت کردیم معلوم و بخشی از آن مشخص نیست.

زاکانی تأکید کرد: در توسعه میادین مشترک، کاهلی (تنبلی) صورت گرفته است ومیدان فرزاد در یک شرایطی به سر می‌برد که عربستان عملا یکه‌تازی می‌کند، در مورد پارس جنوبی طی ۷ سال ۳۵ میلیارد دلار عدم الانفع به دلیل سیاست غلطی که اعمال شد داشتیم.

وی  گفت: ترجیح جناب آقای زنگنه و دوستانشان در شرایط متوازن نیز ترجیح‌شان واگذاری قرارداد‌های نفتی به شرکت‌های خارجی بود و البته آثار و تبعات اعتماد به این شرکت‌ها بر ما معلوم شده است.

زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که ما بالغ بر ۱۵۰ هزار میلیارد تومان به دلیل لغو سهمیه‌بندی بنزین خسارت دیدیم، گفت: ما می‌توانستیم در خصوص سهمیه‌بندی بنزین در جهت سازندگی کشور استفاده کنیم، اما از آن بهره نبردیم.

در حال تکمیل/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار